اينجا سالن هاي 04، ورزشکاران آماده
تاريخ : شنبه 13 تير 1394برچسب:تیراندازی94, | 5:59 | نویسنده : sport-kj
اينجا سالن هاي 04، ورزشکاران آماده
خراسان جنوبي - مورخ شنبه 1394/04/13 شماره انتشار 19011

 سيد حسين حسيني-«30 درصد سالن هاي ورزشي سرپوشيده در استان متعلق به ادارات وسازمان هاي دولتي است که با تعامل مي تواند مورد استفاده عموم قرار بگيرد.»

اين مطلبي بود که چندي قبل مسئول روابط عمومي اداره کل ورزش و جوانان استان در گفتگو با خراسان جنوبي مطرح کرد.

باخبر شديم که مرکز آموزش 04 امام رضا(ع) که طي دهه هاي گذشته نقش غير قابل انکاري در رشد ورزش  استان داشته است چند مورد از سالن هاي خود را تجهيز و در قالب يک مجموعه فرهنگي ورزشي، براي استفاده عموم آماده کرده است. اين مجموعه در امتداد خيابان دانشگاه بيرجند و در محدوده بين بولوار شهيد صياد شيرازي و شهيد ناصري قرار دارد.

چند روز قبل فرصتي دست داد تا براي تهيه گزارشي به اين مجموعه سري بزنيم.

 وارديکي از سالن ها که روي آن عنوان تير اندازي نوشته شده است مي شوم، اينجا براي تيراندازي با تفنگ بادي آماده شده است حدود 15 نونهال حضور دارند که زير نظر«جعفري» رئيس هيئت تيراندازي شهرستان بيرجند و يکي از مجرب ترين مربيان تيراندازي استان مشغول تمرين هستند.

تخته وايت برد که بر روي آن بخشي از مسائل فني تيراندازي نوشته شده است، نشان دهنده کيفيت مناسب آموزش ها است.

مربي به نونهالاني که تفنگ در دست در خط تيراندازي قرار دارند نکات لازم از قبيل نحوه ايستادن، قرار گرفتن پاها، حالت چشم ها و... را گوشزد مي کند و از بقيه هم مي خواهد که به آن توجه کنند.

 

آموزش هاي خوب و کامل

«امير يوسفي» 13 ساله ،نونهالي است که به گفته خودش از حدود دوهفته قبل به اين مکان آمده است. او که سعي مي کند پس از گزينش  کلمات به صورت شمرده و فصيح آن را بيان کند، در مورد علت انتخاب رشته تير اندازي مي گويد: يکي از دوستان که در اين جا فعاليت مي کرد به من پيشنهاد کرد و من هم با توجه به تاکيد هايي که در اسلام به فراگيري اين رشته شده است،تصميم گرفتم ثبت نام کنم و طي اين چند جلسه تيراندازي را رشته بسيار خوبي ديدم چون در اينجا تمرکز و آرامش حرف اول را مي زند.

 او در مورد ميزان رضايتش از تيرهايي که به سيبل زده هم عنوان مي کند: از  حدود 80 درصد آن ها رضايت دارم چون در اين جا آموزش به صورت بسيار خوب و کامل صورت مي گيرد.

«محمد يوسف پارسا» نونهال ديگري است که خود را براي ورود به سال پنجم آماده مي کند. او هم با اعلام رضايت خود از امکانات موجود مي گويد: در ابتدا تصويري که از تيراندازي در ذهنم بود گرفتن تفنگ و کشيدن ماشه بود ولي بعد از آموزش ها، ديدم که در اين رشته  خيلي مسائل ديگر مانند نحوه گرفتن تفنگ، ايستادن، تمرکز و... هم تاثير گذار هستند.

 

رشته هاي ديگر هم فعال مي شود

مربي سالن تيراندازي که مسئوليت مجموعه فرهنگي ورزشي را بر عهده دارد هم با بيان اين که اين مجموعه در راستاي ارتقاي ورزش استان به ويِژه تيراندازي از حدود يک ماه قبل راه اندازي شد، گفت: در حال حاضر حدود 15 نفر از نونهالان بيرجند در رشته تير اندازي مشغول فعاليت هستند واميدواريم اين روند ادامه داشته باشد و بتوانيم تا حد قهرماني از اين نونهالان تير انداز تربيت کنيم.

«جعفري» با اشاره به نظر مساعد امير«يوسفي» فرمانده مرکز آموزش 04 امام رضا(ع) اظهار اميدواري کرد تابا همکاري هيئت هاي ورزشي استان،رشته هاي ديگر مانند رزمي، کشتي، وزنه برداري و... هم در سالن هاي موجود فعال شود و عموم مردم بتوانند از آن استفاده کنند.

 

ديد انتفاعي نداريم

مسئول تربيت و آموزش مرکز آموزش 04 امام رضا(ع) بيرجند هم با بيان اين که سالن هاي موجود سال ها به عنوان  سالن تير اندازي مورد استفاده نيروهاي پايور قرار مي گرفته است، عنوان مي کند: بعد از جابجايي مرکز آموزش ازبيرجند به سمت خوسف، از آن جا که اين سالن ها مورد استفاده خود را از دست داده بود، با نظر مساعد فرماندهي تصميم گرفته شد تا اين سالن ها به صورت چند منظوره مورد استفاده عموم قرار بگيرد به خصوص سالن شماره يک که ويژه تيراندازي خفيف ساخته شده است و بنابراين همه استانداردهاي لازم را دارد.

سرهنگ«قاسم صفوي» با بيان اين که در راه اندازي اين مکان هيچ ديد انتفاعي نداريم،عنوان مي کند: همه شهروندان و به ويِژه کارکنان نيروهاي مسلح مي توانند از اين محل استفاده کنند چون اين ها به هرحال متعلق به بيت المال است و چه بهتر که مورد استفاده نوجوانان و جوانان قرار بگيرد.

به گفته وي، سالن شماره 2 هم براي رشته هاي بدنسازي و رزمي به وسايل بدنسازي و تاتامي مجهز شده است که مي تواند مورد استفاده اين رشته ها قرار بگيرد و سالن شماره 3 را هم تصميم داريم براي گود ورزش باستاني آماده کنيم.

وي با اشاره به آغاز فعاليت اين مجموعه از يک ماه قبل مي گويد: در حال حاضر فقط سالن تيراندازي مورد استفاده قرار مي گيرد ولي تلاش مي کنيم با اطلاع رساني مناسب رشته هاي ديگر هم  بعد ماه مبارک رمضان در اين مجموعه فعال شود.

سرهنگ«قاسم صفوي» با اشاره به فعاليت هاي ورزشي مرکز 04 امام رضا(ع) بيرجند عنوان مي کند: 80 درصد مسابقات منطقه شمال شرق نزاجا هم به ميزباني مرکز آموزش 04 برگزار مي شود. به گفته وي، مرکز آموزش 04 بيرجند از نظر فعاليت هاي ورزشي در بين مراکز آموزش 17 گانه نزاجا عنوان اول و در بين50 يگان کشور عنوان سوم را دارا مي باشد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • بزرگترین پایگاه اطلاع رسانی ورزش خراسان جنوبی
  • بزرگترین پایگاه اطلاع رسانی ورزش خراسان جنوبی