ملي پوش هندبال ايران در گفت و گوي اختصاصي با «خراسان جنوبي»: اول منيزيم فردوس
ملي پوش هندبال ايران در گفت و گوي اختصاصي با «خراسان جنوبي»:
اول منيزيم فردوس
خراسان جنوبي - مورخ سه‌شنبه 1394/02/22 شماره انتشار 18969

زهرا قرباني - «به طور حتم پيشنهاداتي براي بازي در تيم هاي مختلف ليگ برتر سال آينده خواهم داشت که بايد بررسي شود اما «منيزيم فردوس» اولين تيمي است که به بازي در آن فکر مي کنم.»

اين جمله را «پويا نوروزي  نژاد  » بازيکن ملي پوش هندبال ايران که در ليگ برتر هندبال باشگاه هاي کشور عضو تيم منيزيم فردوس است در پاسخ به سوال «آيا در ليگ بعدي بازي در اين تيم را مي پذيريد؟» مي گويد.

او دليل اين انتخاب را تجربه بازي در اين تيم ، خاطرات شيرين و خونگرمي و مهمان نوازي مردم فردوس مي داند.

«پويا نوروزي نژاد» متولد شهر اردبيل همشهري بازيکن مطرح فوتبال علي دايي است و در حال حاضر ساکن تهران مي باشد. او با 21 سال سن جوانترين بازيکن تيم ملي محسوب مي شود. جوان خوش آتيه کشورمان سال پيش در رقابت هاي جوانان آسيا در تبريز بهترين بازيکن وسط لقب گرفت او در اولين حضور ايران در رقابت هاي جهاني تيم ملي را همراهي کرد علاوه بر اين در رقابت هاي ليگ برتر باشگاه هاي کشور که از آبان سال پيش شروع شد به عضويت باشگاه منيزيم فردوس در آمد وهمراه اين تيم در جام باشگاه هاي آسيا در دوحه قطر نيز حاضر شد.

در حاشيه يکي از بازي هاي تيم منيزيم فردوس فرصتي پيش آمد تا گفتگويي با اين جوان ملي پوش داشته باشيم .

چه دليلي براي انتخاب منيزيم فردوس داشتيد؟

با توجه به اين که تيم هندبال منيزيم فردوس براي اولين بار در اين رقابت ها شرکت کرده بود هيچ شناختي از تيم نداشتم در درجه اول به خاطر مربي با تجربه ام آقاي «شعبان پور» که يکي از مربي هاي سرشناس هندبال ايران است تيم «منيزيم فردوس »را انتخاب کردم.

به گفته وي، براي اولين سال هزينه خيلي خوبي کردند اوايل فصل يک سري ناهماهنگي ها به خاطر نبود سالن بود اما در کل خوب پوشش دادند و الآن به حالت نرمال نزديک شده اند.

وي تاکيد مي کند: با وجودي که تجربه اداره يک تيم را نداشتند اما مسئولان تيم خود را زود با شرايط وفق دادند.

در آغاز ليگ پيشنهاد هاي ديگري هم داشتيد؟

براي هر بازيکني که در حد ملي است پيشنهاد هايي از تيم هاي ديگر وجود دارد باشگاه هاي ديگر هم تماس مي گيرند اما بازيکن ها براي انتخاب يک سري شرايط را مد نظر مي گيرند که بر اساس آن انتخاب مي کنند.

نظرتان در مورد اين که «حمايت ها در کشور ما منحصر به فوتبال است» چيست؟

تا اين حد نمي توان گفت البته درست است که فوتبال در کشور ما جدا از رشته هاي ديگر تعريف شده که من با توجه به اين که در هندبال فعاليت مي کنم موافق با اين موضوع نيستم و دوست دارم همه رشته ها به يک چشم ديده شود اما شرايط فعلي به اين منوال حاکم است که بايد پذيرفت و ما هم نمي توانيم کاري کنيم .

«نوروزي» با اشاره به اين که 5 سال است عضو تيم ملي هندبال در رده هاي سني مختلف بوده ام مي افزايد: ستاره هاي ورزشي ،نيازمند حمايت مسئولين هستند چرا که اين افراد همه زندگي خود را صرف اعتلاي ورزش شهرستان،استان و کشور خود کرده اند بنابراين بايد با حمايت از آنان نام ديار خود را در سطح ملي مطرح کنيم.

وضعيت تيم هندبال منيزيم فردوس را چگونه ارزيابي مي کنيد؟

در حال حاضر اين تيم در رتبه دوم جدول قرار دارد که با توجه به اولين حضور رده خيلي خوبي است. در اين ليگ خيلي تيم ها براي اولين سال بازيکن گيري خيلي خوبي انجام دادند و بازيکن هاي سرشناسي را انتخاب کردند اما نتوانستند نتيجه مطلوبي به دست آورند. الآن هم کادر و بازيکن هاي تيم يکدل شده اند و مي خواهند اين تيم رتبه اول ليگ برتر را داشته باشد.

سطح بازي هاي ليگ برتر و جام باشگاه هاي آسيا چه طور بود؟

با توجه به اين که براي اولين بار در ليگ برتر شرايطي فراهم شد که هر تيمي 4 بازيکن ملي پوش داشته باشد سطح مسابقات بالا رفت و رقابت هاي سخت و نفس گيري داشتيم. به گفته وي در جام باشگاه هاي آسيا هم که با حضور تيم هاي عربي برگزار شد و اين تيم ها با توجه به هزينه هاي زيادي که مي کنند بهترين بازيکن هاي دنيا را در اختيار داشتند رقابت هاي سنگيني داشتيم اما تيم هندبال منيزيم با وجودي که اولين بار در اين رقابت ها شرکت کرد توانست در رده ششم جدول بايستد که نتيجه خيلي خوبي بود.

ارزيابي تان از حضور تيم ملي در مسابقات جهاني؟

مسابقات جهاني بالاترين سطح هندبال در دنيا است و با وجودي که تيم ملي براي اولين بار در اين رقابت ها حضور داشت بيست و يکم شديم که با توجه به اين که خيلي با شرايط مساعدي به اين رقابت ها نرفته بوديم نتيجه خوبي را بدست آورديم.

وضعيت هندبال ايران؟

در گذشته با وجودي که مدير داشتيم مشکل مديريتي وجود داشت که اين مشکل رفع شد و مدير جديد قبل از سال شروع به کار کرده که الآن براي قضاوت عملکردش زود است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • بزرگترین پایگاه اطلاع رسانی ورزش خراسان جنوبی
  • بزرگترین پایگاه اطلاع رسانی ورزش خراسان جنوبی