نجمه خدمتی در گفتگو با آوا:
تاريخ : سه شنبه 8 ارديبهشت 1394برچسب:تیراندازی94, | 1:25 | نویسنده : sport-kj

نجمه خدمتی در گفتگو با آوا:
 

سرمایه گذاری برای جوان های استان  بی نقص و زود بازده است

* رحیم زاده

نجمه خدمتی 19 سال دارد. او متولد سال1375در بیرجند است. علاقه مند به ورزش است و ورزش حرفه ای او
تیراندازی با تفنگ بادی است. نجمه فرزند ارشد خانواده بوده و علیرضا و عرفان برادران کوچکش هستند. پدر و مادرش فرهنگی اند و مادرش اولین مربی او نیز هست و در مسیر پیشرفتش هم مربی او بوده و هم مادری مهربان.

بزرگترین دلگرمی و حامیش چه در زندگی و چه در ورزش پدرش است....

* خانم خدمتی، از کی به فعالیت در این رشته روی آوردید؟
از کودکی همراه مادرم که مربی ورزشکاران این رشته است در کلاس های تمرین حضور داشتم ولی همیشه نظاره گر بودم و خیلی کم دست به اسلحه می بردم.  بیشتر به صورت تفریح به این ورزش نگاه می کردم تا اینکه در سال 88 در مسابقات استانی شرکت کردم و بعد از کسب مقام اول استانی برای شرکت در مسابقات کشوری در مشهد ترغیب  شدم که در آن مسابقه هم مقام اول را کسب کردم.
* از چه سالی در اردوهای تیم ملی شرکت می کنید؟
از سال 89 به بعد در اردوهای تیم ملی در تهران به طور مستمر حضور دارم که سرمربی ما در این اردوها آقای لازلو (از مجارستان) و خانم هاشمی  هستند.
* در مورد مسابقه و مدال هایی که آوردید بیشتر توضیح دهید؟
تا الان در 7 مسابقه حضور داشته ام.  اولین آنها مسابقات قهرمانی آسیاست که در کشور چین برگزار شد و نتیجه آن کسب مدال طلا بود. بعد آن شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا بود که در کویت برگزار شد و در آن به مدال نقره و سهمیه المپیک نوجوانان دست پیدا کردم. مسابقه المپیک نوجوانان در چین با کسب مقام چهارم، مسابقات قهرمانی جهان در اسپانیا با کسب مقام چهارم، بازی های آسیایی اینچئون در کره جنوبی با کسب مدال نقره تیمی و طلای انفرادی، مسابقات آزاد اروپایی در آلمان و کسب مدال نقره و مسابقات جام جهانی کره جنوبی و کسب مقام پنجم این مسابقات نیز از مهمترین مسابقات جهانی من بوده اند.

بعضی از مسئولان به ورزش بها نمی دهند

* برخورد مسئولان استانی با شما به عنوان ورزشکار مطرح کشوری چگونه  است؟
بعضی از مسئولان استانی واقعاً خوب و دلسوزانه در کنار ورزشکار بوده و حامی مالی و معنوی آنها هستند اما عده ای
هم هستند که به ورزش و ورزشکار و زحمتی که می کشد بها نمی دهند. به عنوان مثال یکی از مدیران اسبق  ورزش و جوانان استان در موضوع ورزش جوانان به خصوص ورزش زنان توجه ویژه داشتند. به طوری که مساعدت های مالی ایشان در تهیه اسلحه بسیار به من کمک کرد. لحظاتی بغضی سنگین مجال صحبت را از خانم خدمتی می گیرد و تنها سکوت می ماند....
وی ادامه می دهد: زنده یاد عمیدیان مدیر کل سابق ورزش و جوانان استان نیز یکی از دلسوزترین مدیران این عرصه بودند که کمک های مالی و معنویشان را از ورزشکاران دریغ نکرده و مانند پدری دلسوز به مشکلات و دغدغه های
ورزشکاران رسیدگی می کردند به گونه ای که همیشه قبل از پرواز برای انجام مسابقات به دیدن ایشان رفته و از دلگرمی ها و تشویق های ایشان استفاده می کردم.

 و آن روی سکه!....

عده ای از مسئولان قول دادند اما عمل نکردند در کنار افرادی مثل عمیدیان متأسفانه مدیرانی هم هستند که نه تنها قدمی برای ورزشکاران برنمی دارند که با لبخند تلخی می گوید: به عنوان مثال قبل از شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا عده ای از مسئولان قول دادند در صورت کسب مدال طلا هزینه سفر زیارتی تمامی اعضای خانواده ام
را تقبل کنند اما بعد از کسب مدال طلا مسئولان زیر قول خود زده و و حتی به روی خود هم نیاوردند. 

 حیطه فعالیت برخی مدیران تنها تا فرودگاه و استقبال از ورزشکار در مقابل رسانه هاست

* از مشکلات ورزش جوانان در استان بگویید؟
هر کاری به هر حال مشکلات خاص خود را دارد اما آنچه بیشتر یک جوان یا ورزشکار را متأثر می کند، بی مهری برخی مسئولان است به گونه ای که حیطه فعالیت برخی مدیران استانی تنها تا فرودگاه و استقبال از ورزشکار در مقابل رسانه هاست.
* از حال و هوای شرکت در مسابقات جهانی برایمان بگویید؟
استرس و دلهره از نتیجه مسابقه، قبل از انجام هر مسابقه طبیعی است اما مسئله مهمتر برای من که آن وقت سنم هم کمتر بود مسافرت خارج از کشور و دوری از پدر و مادرم بود و با توجه به اینکه تنها دختر خانواده هستم این برای خانواده هم خیلی سخت بود که خوشبختانه با یاری خداوند دیگر به این مسئله عادت کردم و  موفقیت هایی که در رشته ام کسب کردم موجب دلگرمی من و خانواده شده و باعث می شود با این قضیه راحت تر کنار بیایم.

جوان های ورزشکار بیرجندی از ظرفیت بالایی در این رشته برخوردارند

* شما که از کودکی در سالن های تمرین تیراندازی شرکت داشته اید، ظرفیت و استعداد شهرستان
 را در این ورزش چطور می بینید؟
واقعاً جوان ها و ورزشکاران بیرجند افراد بااستعداد و ظرفیت بالا در این ورزش هستند که با توجه به حداقل امکانات و بی بهره بودن از تجهیزات مناسب مانند اسلحه و لباس و کفش استاندارد سابقه درخشانی در این رشته دارند.
* برنامه شما برای آینده چیست؟
 الان دانشجوی ترم دوم تربیت بدنی دانشگاه بیرجند هستم. اما مصمم هستم در کنار تحصیل، ورزش را به صورت حرفه ای دنبال  کنم به گونه ای در اکثر اردوهای تیم ملی در تهران شرکت می نمایم.

فاجعه فوت زنده یاد عمیدیان  از خاطرات بسیار تلخ من است

* از خاطرات تان در ورزش بگویید؟
خاطرات خوب و بد زیادی دارم اما خاطره تلخی که در این چند ساله داشته ام فاجعه فوت زنده یاد عمیدیان بود که ایشان سه روز بعد از اتمام مسابقات المپیک نوجوانان به من تبریک گفتند و دقیقاً 2 روز بعد فوت کردند. والدینم برای اینکه من متوجه فوت ایشان نشوم به تهران آمدند اما من بالاخره فهمیدم و بعد از مسابقات در بازگشت به بیرجند، عجله ای عجیب داشتم که بر سر مزار ایشان حاضر شوم و بلافاصله از فرودگاه به زیارت قبر ایشان رفتم و ایشان تنها کسی بودند که حتی اگر در مسابقه ای مدال هم نمی آوردم مرا تشویق کرده و دلگرمی می دادند. روحشان شاد.
*آیا سایر جوانان خراسان جنوبی هم در تیم ملی حضور داشته اند؟
 بله آقای ساسان توکلی و خانم مینا بهرامیان از جمله سایر ورزشکاران استان بودند که در تیم ملی حضور داشته اند.
* برای ادامه این ورزش به صورت حرفه ای از سایر استان ها هم پیشنهاد داشته اید؟
 بله استان های مختلفی برای کار پیشنهاد دادند اما دوست دارم در کنار خانواده و برای استان خودم مسابقه بدهم.

جوانان ورزشکار استان قانع اند و از حداقل امکانات حداکثر استفاده را می برند

* چه صحبتی با مسئولان دارید؟
بیشتر به ورزشکاران رسیدگی کنند و حمایت های مادی و معنوی خود را از جوانان و ورزشکاران استان
دریغ نکنند.  به نظر من سرمایه گذاری روی جوان های استان،  سرمایه گذاری بی نقصی خواهد بود زیرا این جوان ها،
افرادی قانع هستند و با حداقل امکانات، بیشترین  بهره وری را دارند.
در پایان لازم می دانم اول از خدا به خاطر توجه ای که به من داشته و بعد از پدرم تشکر کنم که اگر
حمایت های ایشان نبود اینقدر زود پله های ترقی را طی نمی کردم.
از مادرم هم سپاسگزارم چرا که اگر مادرم به عنوان یک مربی مرا استعدادیابی نمی کرد امروز در این جایگاه ورزشی نبودم و همچنین از همه هم استانی های خوبم به خاطر لطفی که به من دارند کمال تشکر را دارم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • بزرگترین پایگاه اطلاع رسانی ورزش خراسان جنوبی
  • بزرگترین پایگاه اطلاع رسانی ورزش خراسان جنوبی