پله هاي ترقي ورزش استان اولويت بندي شد
تاريخ : چهار شنبه 2 ارديبهشت 1394برچسب:, | 2:5 | نویسنده : sport-kj
پله هاي ترقي ورزش استان اولويت بندي شد
خراسان جنوبي - مورخ چهارشنبه 1394/02/02 شماره انتشار 18953

زهرا قرباني – شهرستان ها نقش موثري درکشف استعدادها و توسعه ورزش قهرماني در استان دارند که اگر فعاليت هاي آن ها بر اساس برنامه ريزي هاي مدون باشد شاهد افق روشن ورزش در شهرستان ها خواهيم بود هر ساله تقويم ورزشي شهرستان ها با پيش بيني فعاليت هايي نظير برنامه هاي جام نوروز آغاز مي شود و با کسب مدال هاي رنگارنگ در عرصه هاي مختلف کشوري و بين المللي به پايان مي رسد سال جديد و اولويت هاي ورزشي برخي شهرستان ها سوالي بود که مسئولان ورزشي شهرستان ها به آن پاسخ دادند.

 

توسعه ورزش روستايي

رئيس اداره ورزش و جوانان بيرجند توسعه ورزش روستايي را مهم ترين برنامه خود در سال 94 مي داند و مي گويد : در حال حاضر 30 روستاي شهرستان مجهز به خانه ورزش است که تجهيز هر چه بيشتر خانه هاي ورزشي ، افزايش کمي خانه هاي ورزش روستايي و برگزاري بازي هاي بومي و محلي در روستا ها از ديگر اولويت ها است.

به گفته «اصغري» استعداديابي با همکاري آموزش و پرورش و دانشگاه ها از مهم ترين برنامه هاي امسال براي توسعه ورزش قهرماني شهرستان است.

وي مي افزايد: تکميل زيرساخت هايي مانند سالن بانوان بيرجند با 93 درصد پيشرفت ،سالن ورزشي اميرآباد با 50 درصد پيشرفت، استخر شناي مهرشهر با 20 درصد پيشرفت، سالن ورزشي مهر شهر و روستاي خنگ در صورت تامين اعتبار از ديگر برنامه ها است. به گفته وي گسترش ورزش همگاني با افزايش تعداد همايش هاي پياده روي، تقويت ورزش صبحگاهي پارک ها و مساجد از اولويت هاي ديگر است.

 

ارتقاي سطح ورزش طبس

ارتقاي سطح ورزش شهرستان مهم ترين رويکرد سرپرست اداره ورزش و جوانان طبس در سال جديد است.

«توتونچي» تکميل پروژه هاي نيمه تمام را از ديگر برنامه ها عنوان مي کند و مي گويد: پروژه سالن يک هزار و 200 نفره طبس و پروژه روستاي جوخا در صورت تامين اعتبار امسال به نتيجه مي رسد.

به گفته وي، حوزه فعاليت اداره ورزش و جوانان طبس 3 شهر و بيش از 100روستا را زيرپوشش دارد که توسعه ورزش همگاني در اين مناطق جزو ديگر برنامه هاي امسال اين اداره است.

 

تکميل پروژه ها

به گفته سرپرست اداره ورزش و جوانان زيرکوه تکميل پروژه هاي نيمه تمام از جمله سالن ورزشي شاسکوه وگود باستاني مرکز شهرستان مهم ترين اولويت در سال جديد است.

«علي آبادي» با اشاره به واگذاري اماکن ورزشي به بخش خصوصي بر اساس ماده 88 مي افزايد: نگهداري اماکن ورزشي و کسب در آمد به منظور توسعه ورزش از مزيت هاي اين اقدام است.

وي جذب حاميان ورزشي،سامان دهي هيئت هاي ورزشي ،ارتقاي سطح مربيان و داوران با برگزاري کلاس هاي آموزشي،برگزاري همايش هاي پياده روي ،تاکيد بر بيمه ورزشکاران در اماکن ورزشي خصوصي و دولتي و انعکاس مشکلات جوانان به مسئولان استاني از طريق برگزاري مستمر ستاد ساماندهي امور جوانان را از ديگر برنامه ها بيان کرد.

 

برگزاري ليگ شهرستان

سرپرست اداره ورزش و جوانان بشرويه مي گويد: در بعد قهرماني برگزاري ليگ هاي خود شهرستان اعم از ليگ فوتسال و واليبال، برگزاري مسابقات منظم رشته هاي ورزشي، گرفتن ميزباني مسابقات استاني در رشته هاي مختلف،اعزام تيم ها به مسابقات استاني و تلاش براي کسب رتبه هاي استاني براي شرکت در مسابقات کشوري از اولويت هاي ورزش شهرستان است.

«پناهي» با تاکيد بر توجه ويژه به ورزش بانوان در سال جديد مي گويد: مناسب سازي فضاهاي ورزشي براي ورزش همگاني بانوان در پارک ها با همکاري شهرداري و ساير دستگاه هاي دولتي جزو برنامه هاي امسال است.

به گفته وي تکميل زيرساخت هاي ورزشي اعم از سالن ورزشي غني آباد، استخر سرپوشيده بشرويه و گود زورخانه و برگزاري يادواره شهداي ورزشکار ،کارگاه هاي آموزشي ، ارتقاي داوران و مربيان، محافل قرآني ورزشي در سالن هاي ورزشي ورکاب زني دوچرخه سواران شهرستان در مناسبت هاي مختلف از ديگر برنامه هاست. وي توسعه ورزش همگاني را نيز سرلوحه کار خود قرار داده و مي گويد:بر گزاري همايش هاي پياده روي مختلف با همکاري ساير دستگاه هاي دولتي در مناسبت هاي مختلف در دستور کار قرار دارد.

فعال کردن رشته هاي غيرفعال در بشرويه و تلاش براي برگزاري همايش ملي کوير نوردي نيز از ديگر برنامه هاي «پناهي» براي ارتقاي امسال ورزش اين شهرستان است.

 

توسعه ورزش همگاني

سرپرست اداره ورزش و جوانان سربيشه مهم ترين برنامه خود را در سال جديد توسعه ورزش همگاني بيان مي کند و مي گويد: برگزاري هر چه با شکوه تر همايش هاي پياده روي عمومي با همکاري ساير دستگاه هاي دولتي و خصوصي مي تواند در رسيدن به اين هدف به ما کمک کند چرا که معتقديم ورزش براي همه است. «عباسي» ادامه مي دهد: گسترش ورزش هاي بومي و محلي با توجه به اقليم منطقه و برگزاري مسابقات ورزشي و توجه به ورزش بانوان از ديگر برنامه ها است.

 

اجراي طرح آمايش سرزميني

سرپرست اداره ورزش و جوانان درميان با تاکيد بر اجراي طرح آمايش سرزميني براي پرورش استعداد ها درسال جديد مي گويد: براساس بررسي هاي اوليه اين شهرستان در رشته هايي مانند دو وميداني، بازي هاي بومي و محلي، فوتبال و واليبال مستعد است.

به گفته «بازيار» براي استعداديابي تمرکز بيشتر بر روي رده هاي سني نوجوانان و جوانان و پرورش اين استعداد ها خواهد بود.

وي تکميل زيرساخت هاي ورزشي در اين شهرستان را از ديگر اولويت ها عنوان مي کند و ادامه مي دهد: سال گذشته ساخت 2سالن ورزشي در روستاهاي بورنگ با 50 درصد پيشرفت فيزيکي و نوغاب متوقف شده بود که با پي گيري هاي انجام شده از 2 محل استاني و ماده 180 اعتبار گرفت و امسال عمليات تکميلي آن انجام مي شود.

 

گسترش فعاليت ها در صورت تامين اعتبار

رئيس اداره ورزش و جوانان نهبندان با تاکيد بر گسترش فعاليت ها در صورت تامين اعتبار مي گويد: اجراي هر برنامه ورزشي در شهرها و روستا ها با هدف نشاط اجتماعي نياز به اعتبار دارد که بايد مسئولان استاني در اين زمينه برنامه ريزي لازم را انجام دهند.

«جهاني» تکميل سالن بانوان اين شهرستان در صورت تخصيص اعتبار را يکي از مهم ترين برنامه ها در سال جديد بيان مي کند و مي افزايد: سالن بانوان از محل عوايد سيگار در سال 87 شروع شده که پس از 7 سال کف پوش آن هنوز باقي مانده است.

او امسال در برنامه هاي خود توسعه ورزش همگاني و برگزاري جشنواره هاي ورزشي روستايي و عشايري را در اولويت قرار داده است.

 

توسعه ورزش قهرماني

توسعه ورزش قهرماني و همگاني مهم ترين برنامه اي است که رئيس اداره ورزش و جوانان فردوس به آن اشاره مي کند و مي گويد: سال پيش در دو حوزه ورزش همگاني و قهرماني موفقيت هاي خوبي داشتيم اما هنوز جوابگوي نياز هاي جوانان ما نيست به همين دليل با برنامه ريزي و هماهنگي هاي انجام شده در سال جديد روند رو به رشد کمي و کيفي در اين دو حوزه را شاهد خواهيم بود.

«مهران پور» در مورد برنامه هاي ارتقاي ورزش قهرماني اين شهرستان مي افزايد: فردوس يکي از شهرستان هايي است که با سياست دولت همسو و با رهنمودهاي مقام معظم رهبري براي خصوصي سازي و واگذاري مديريت ورزشي به بخش خصوصي همراه بوده است ودر اين زمينه گام هاي موثري از جمله تشکيل باشگاه هندبال منيزيم فردوس و شرکت اين تيم در ليگ برتر باشگاه هاي کشور وآسيا، همچنين رايزني براي اولين آکادمي فوتبال در فردوس برداشته شده که به زودي هم افتتاح مي شود.

 

ارتقاي داوران و مربيان

سرپرست اداره ورزش و جوانان سرايان يکي از مهم ترين برنامه هاي خود را ارتقاي سطح داوران و مربيان بيان مي کند و مي گويد: به منظور بالا بردن کيفيت آموزشي ورزش بحث آموزش مربيان و داوران با برگزاري کلاس هاي مستمر انجام خواهد شد. به گفته «لطفيان» توجه ويژه به توسعه ورزش همگاني ،کارکنان ادارات و تکميل پروژه هاي نيمه تمام به خصوص سالن ورزشي بانوان با 95 درصد پيشرفت که بدون شک گام موثري در فرهنگ سازي ورزش اين قشر است از ديگر برنامه هاي اولويت دار امسال است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • بزرگترین پایگاه اطلاع رسانی ورزش خراسان جنوبی
  • بزرگترین پایگاه اطلاع رسانی ورزش خراسان جنوبی