اقتدار04در ورزش بیرجند
تاريخ : شنبه 29 فروردين 1394برچسب:, | 3:23 | نویسنده : sport-kj
اقتدار04در ورزش استان
خراسان جنوبي - مورخ شنبه 1394/01/29 شماره انتشار 18949

سيد حسين حسيني-ارتش قهرمان جمهوري اسلامي که امروز سالگرد گرامي داشت زحمت کشان اين نيرو است، در کنار توانمندي هاي رزمي و نظامي که امروزه موجب رعب دشمنان قسم خورده و زبون کشورمان شده است،در ورزش کشور نيز نقش انکارناپذيري داشته است.

پيشکسوتاني که در ورزش اين استان مويي سپيد کرده اند، مويد اين نکته هستند که راه اندازي و رشد  بسياري از رشته هاي ورزشي در شهرستان بيرجند مديون همکاري و توانمندي هاي مرکز آموزش 04 بوده است.

از زمين فوتبال چمن پادگان گرفته تا باشگاه باستاني شهيد جمادي(سرباز)  ويا  ورزشکاران نخبه اي که به عنوان نيروي وظيفه يا کادر در زمان حضور خود در اين مرکز به ياري ورزشکاران اين ديار پرداخته اند که از جمله آن ها مي توان «رضا سوخته سرايي» کشتي گير افسانه اي سنگين وزن کشور و «محمود خوردبين»، يکي از پيشکسوتان و مسئولان فعلي تيم فوتبال پرسپوليس را نام برد.

طي سال هاي گذشته نيز،پادگان 04 علاوه براين که يک پاي ثابت مسابقات فوتبال و استان بوده بارها ميزباني مسابقات مهم کشوري و منطقه اي نزاجا در رشته هايي مانند کشتي، هندبال، وزنه برداري، فوتبال، فوتسال و... را بر عهده داشته است که با توجه به حضور چند ملي پوش در هرکدام از اين رقابت ها مي تواند به رشد اين رشته ها در استان کمک کند.

هفته گذشته نيز مرکز آموزش 04 امام رضا (ع) بيرجند،ميزبان مسابقات 4 جانبه منطقه شمال شرق کشور بود و با اقتدار به مرحله نهايي مسابقات نيروي زميني ارتش که 10 ارديبهشت در کردستان برگزار مي شود ، صعود کرد.

 

وقتي فرماندهان ورزشي باشند

مسئول تربيت بدني پادگان 04 امام رضا(ع) بيرجند ،حمايت فرماندهان مرکز آموزش  04  از فعاليت هاي ورزشي  را يکي از مهمترين عوامل رشد ورزش در اين مرکز و کسب عنوان هاي کشوري دانست و گفت:در حال حاضر هم تاکيد سرهنگ«يوسفي»،فرمانده مرکز بر اين است که در همه رقابت ها شرکت کرده و تا جايي که مي توانيم به ورزش استان کمک کنيم.

«حسين کوثري» با اشاره به چندين بار حضور تيم فوتبال  مرکز آموزش 04 در رقابت هاي ليگ 3 کشور عنوان کرد:ما در سال گذشته هم درمسابقات قهرماني استان مقام اول ر ا کسب کرديم ولي به علت نبود حامي مالي در رقابت هاي ليگ 3 حضور نداشتيم .

البته در مسابقات رشته هاي ديگر ورزشي مانند فوتسال نيز مرکز آموزش 04 ،يکي ازتيم هاي ثابت است که به گفته «کوثري» امسال نيز فعال خواهد بود.

 

ميزباني رقابت هاي مهم

وي با اشاره به ميزباني  اين مرکز براي مسابقات مختلف که طي سال هاي گذشته  صورت گرفته هم خاطر نشان کرد:در هرکدام از اين مسابقات قهرمانان ارزنده اي از نقاط مختلف کشور حضور دارند که سطح مسابقات را بالا برده و مي توانند براي مربيان و بازيکنان استان مفيد باشند.

وي در پاسخ به پرسشي در مورد ميزان همکاري و تعامل هيئت هاي ورزشي با تربيت بدني 04 هم تصريح کرد: با رايزني با اداره ورزش و جوانان وآقاي اصغري مسئول اين اداره، اميدواريم اين تعامل بيشتر شود.

 

04،يکي از ورزشي ترين يگان هاي نزاجا

مسئول تربيت بدني منطقه شمال شرق نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي  ايران هم مرکز آموزش 04 را يکي از يگان هاي تاثير گذار نيروي زميني در فعاليت هاي ورزشي دانست و گفت: اين مرکز طي سال هاي گذشته در مسابقات زيادي ميزبان مسابقات شمال شرق کشور بوده که به خوبي از عهده اين کار بر آمده است و خوشبختانه فرماندهان اين مرکز هم حمايت خوبي از فعاليت هاي ورزشي  داشته اند.

سروان«خيرآبادي»  خاطر نشان کرد:مرکز آموزش 04 امام رضا(ع) بيرجند  در سال گذشته موفق شد از نظر فعاليت هاي ورزشي و شرکت در مسابقات مقام اول را در بين يگان هاي کشور کسب کند.

وي در مورد اهميت فعاليت هاي ورزشي در نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران عنوان کرد: به هر حال در بحث آمادگي رزمي يگان هاي ما يکي از مهمترين موارد، تقويت بعد جسماني ،چه در بخش نيروهاي پايور«کادر» و چه نيروهاي وظيفه است. ما هر سال در 8 آيتم از تمامي يگان ها به ويژه پايور تست آمادگي جسماني مي گيريم.

به گفته وي علاوه بر اين ها در بيشتر رشته هاي ورزشي مسابقات ورزشي ابتدا منطقه اي و سپس به صورت کشوري برگزار مي شود.

 

استفاده مطلوب از امکانات موجود

«خير آبادي» در باره ميزان حضور تيم هاي نيروي زميني در رقابت هاي ليگ هاي کشور گفت: هر چند کمبود هاي مالي مقداري در اين فعاليت ها تاثير گذار بوده است ولي ما هيچ وقت منتظر اين نمانده ايم که پس از فراهم شدن منابع مالي کافي دست به اقدامي بزنيم.

خوشبختانه با ابتکاراتي که خود يگان ها داشته اند و با حمايت خوب فرماندهان و برنامه ريزي هاي مناسب توانسته ايم از امکانات موجود نهايت استفاده را بکنيم و در سطح منطقه ،استان و کشور حضوري فعال داشته باشيم.

براي مثال همين تيم فوتبال 04 ،چند سال به عنوان نماينده خراسان جنوبي در ليگ 3 حضور داشت که ما سعي مي کنيم با حمايت کافي از اين تيم شاهد تکرار اين قضيه در سال جاري باشيم.

به گفته وي در حال حاضر تيم هاي بسکتبال، هندبال و فوتبال نيروي زميني با قدرت در ليگ هاي کشور حضور دارند و تيم وزنه برداري نيروي زميني در مسابقات ليگ برتر اين رشته که يک ماه قبل در مشهد برگزار شد، عنوان اول کشور را کسب کرد و قرار شد به عنوان نماينده کشور در مسابقات آسيايي حضور يابد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • بزرگترین پایگاه اطلاع رسانی ورزش خراسان جنوبی
  • بزرگترین پایگاه اطلاع رسانی ورزش خراسان جنوبی