پيش به سوي ورزش قهرماني
تاريخ : چهار شنبه 19 فروردين 1394برچسب:تیراندازی94, | 2:40 | نویسنده : sport-kj
يادداشت خبرنگار
پيش به سوي ورزش قهرماني
خراسان جنوبي - مورخ چهارشنبه 1394/01/19 شماره انتشار 18941

سيد حسين حسيني-سال 94 در حالي آغاز شد که ورزش کشور و به تبع آن خراسان جنوبي حدود 3 سال گذشته را با مشکلات شديد مالي سپري کرد. کسب عنوان نايب قهرماني مسابقات بين المللي آلمان توسط «نجمه خدمتي» در آغازين روز هاي سال جديد اتفاقي بود که مي توان آن را براي ورزش استان به فال نيک گرفت و اميد وار بود که مشکلات اين چند ساله در سال جاري برطرف شده يا لااقل از شرايط بحراني خارج شود.

يکي از مشکلاتي که خيلي ها آن را مهمترين معضل پيش روي ورزش قهرماني استان مي دانند محدوديت هاي شديد مالي است که در سال جديد بايد به صورت جدي در مورد آن برنامه ريزي کرد.

مشکلاتي که نه فقط باعث شد دربيشتر رشته ها نماينده اي در ليگ نداشته باشيم،بلکه بسياري از اعزام ها هم با مشکلات زياد و تيم هاي ناقص صورت گرفت.با توجه به تجربيات چند سال گذشته و محدوديت کمک ها ي دولتي و فدراسيون ها ،به نظر مي رسد يکي از مهمترين اقدامات در اين مورد، چگونگي ارتباط با بخش هاي صنعتي،اداره ها ،سازمان ها و افراد علاقه مند به اين بخش باشد که البته همت همه مسئولان استان از جمله استانداري و اداره کل ورزش وجوانان را مي طلبد. حضور تيم هندبال «منيزيم» فردوس که با حمايت ميلياردي شرکت شمش منيزيم همراه بود وتاسيس باشگاه عماد نظام فردوس که با حمايت مالي خوب دکتر«امير حسنخاني»،رئيس بانک ايران زمين مجوز تاسيس اولين آکادمي فوتبال بخش خصوصي در کشور را هم اخذ کرده است مي تواند دليل خوبي باشد بر اين که در خراسان جنوبي هم حامي مالي وجود دارد.

هر چند شنيده هاي موثق حاکي از آن است که شرکت زغال سنگ طبس هم درآخرين روز هاي باقي مانده براي ثبت نام در ليگ يک واليبال ،قصد داشت نماينده اي را راهي اين ليگ کند که به دليل کمبود زمان محقق نشد و شايد در ليگ امسال اين امر تحقق يابد.

همان طور که قبل از اين بار ها به اين موضوع اشاره شده است به زعم نگارنده آن چه که در مورد ورود حاميان مالي بايد به زبان آورد ،نبود حامي مالي نيست ،بلکه مربوط به چگونگي ارتباط و جذب حاميان مالي است، جذب حامي مالي براي امور بزرگي مانند شرکت در ليگ ها به يک نوع تلاش همه جانبه نياز دارد که استانداري و اداره کل ورزش و جوانان نقش اصلي را در آن ايفا مي کنند و با لطبع از عهده يک رئيس هيئت به تنهايي ساخته نيست.

حضور قهرماني مانند«نجمه خدمتي» و ديگر ملي پوشان که هر چند براي استان ما باعث افتخار است اما نبايد باعث شود که ما ضعف هايمان را فراموش کنيم. چون حقيقت اين است که اين پيشرفت ها بيشتر حاصل تلاش فردي و گاه از خود گذشتگي خانواده هايشان بوده است و دليل اين مدعا هم اين است که ما در عمده رشته هايي که داراي ملي پوش هستيم نماينده اي در ليگ ها نداريم.

بنا براين براي پيشرفت در ورزش قهرماني چاره اي نداريم جز حضور نمايندگان ما در ليگ هاي کشور چون همان طور که خود مسئولان هم بارها اشاره کرده اند حضور در ليگ پيشاني ورزش قهرماني است.

به جز تيم هندبال «منيزيم» که در حال حاضر با صلابت تمام درليگ برتر حضور دارد،در سال 94 تيم هاي دوچرخه سواري و ورزش باستاني استان هم موفق به راهيابي به رقابت هاي ليگ برتر شدند که تا کنون هنوز براي حمايت مالي آن ها کسي اعلام آمادگي نکرده است. به جز اين مسئله امتياز رايگان ليگ 2 فوتبال مطرح است که سال گذشته به علت نبود حامي مالي بنا به گفته رئيس هيئت فوتبال، به صورت قرضي به استان قم داده شد و در نتيجه خراسان جنوبي هيچ نماينده اي حتي در ليگ 3 فوتبال نداشت.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • بزرگترین پایگاه اطلاع رسانی ورزش خراسان جنوبی
  • بزرگترین پایگاه اطلاع رسانی ورزش خراسان جنوبی