بیرجندی ها تماشاگر وعده ۸ ساله هستند/پیشرفت۹۴ درصدی ورزشگاه ۱۵هزارنفری
بیرجندی ها تماشاگر وعده ۸ ساله هستند/پیشرفت۹۴ درصدی ورزشگاه ۱۵هزارنفری
بیرجندرسا- ورزشگاه ۱۵ هزار نفری بیرجند به رغم گذشت ۸ سال از وعده ساخت همچنان به دلیل کمبود اعتبارات نیمه تمام رها شده تا حدود ۳۰۰ هزاربیرجندی چشم به راه پروژه ای باشند که هنوز به اتمام نرسیده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از مهر,کلنگ احداث ورزشگاه ۱۵ هزار نفری شهر بیرجند که از سال ۸۵ و در دولت گذشته  به زمین زده شد با پیشرفت ۹۴ درصدی در دولت قبل به کار خود پایان داد که متاسفانه با گذشت هشت سال هنوزاین ورزشگاه به بهره برداری نرسیده وبا کمبود اعتبارات دست و پنجه نرم می کند.

این درحالی است که با توجه به پتانسیل بالای موجود در شهرستان درزمینه ورزشکاران مستعد و همچنین ظرفیت برگزاری مسابقات ورزشی در سطح کشوری و قهرمانی احداث و تکمیل یک ورزشگاه مناسب و درخور شان مردم بیرجند دراین شهرستان یکی از ضرورتها است.

در بازدیدهای مکرراز این پروژه ملی، مسئولان دولت دهم و یازدهم وعده های بسیاری برای افتتاح این پروژه از سال ۸۸ تا ۹۳  دادند که در این گزارزش به بخشی از وعده های عملی نشده مسئولان خراسان جنوبی و کشوری برای افتتاح این پروژه مهرماندگار در شهربیرجند پرداخته شده است.

بررسی وعده های مسئولان از سال ۸۸/ سال به سال دریغ از پارسال

 مسئولان که در سال ۸۸ خبر از افتتاح این پروژه تا پایان سال دادند اما زمزمه های کمبود اعتبار در سال ۸۸ این ندا را رساند که خبری از افتتاح این پروژه ورزشی درآن سال نیست.

مدیرکل وقت ورزش و جوانان خراسان جنوبی در نشستی خبری در مرداد ماه سال ۹۰ اعلام کرد: مشکل زمین این ورزشگاه حل شده و با اتمام رسیدن بحث انشعابات امید است در دهه فجر(۹۰) این ورزشگاه افتتاح شود.

وزیر ورزش و جوانان اسبق هم در آبانماه سال ۹۰ ضمن بازدید از روند اجرایی این پروژه وتاکید فراوان بر تسریع در روند ساخت آن قول داد که این ورزشگاه دردهه فجر یا نهایتاً اسفندماه همان سال به بهره برداری برسد؛ امااین وعده محقق نشد.

به دلیل مشکلات کمبود اعتباری که برای این پروژه بود سال ۹۱ از سوی مسئولان استان عنوان شد این پروژه ورزشی در ردیف پروژه های مهر ماندگار قرار گرفته تا امیدها برای افتتاح هر چه سریعتر این ورزشگاه دوباره جان بگیرد.

مهدی زارعی سرپرست گروه نظارت فنی بر اماکن ورزشی اداره کل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی در ۲۶ مرداد ماه ۹۱ اعلام کرده بود: این پروژه تاکنون ۸۶ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و با تأمین اعتبار تا نیمه نخست آذر سال ۹۱ به بهره‌ برداری می‌ رسد. اما باز هم وعده مسئولان و عملی نشدن آن.

محرابیان، دستیارارشد رئیس جمهوری دولت دهم  و رئیس ستاد مهرماندگار کشور در دولت دهم  نیز  درتیرماه ۹۱ از روند اجرایی ورزشگاه بازدید کرد وضمن گلایه از طولانی شدن آن برای رسیدن به برنامه‌ زمانبندی تکمیل پروژه تاکید کرد.

در مردادماه ۹۱ هم کارشناسان دبیرخانه ستاد مهرماندگار از این پروژه دیدن کردند وبازهم برسرعت بخشیدن به عملیات تکمیلی آن تاکید کردند.

درحاشیه دیدار کارشناسان دبیرخانه ستاد مهر ماندگار، خبری درپرتال استانداری خراسان جنوبی منتشر شد با این تیتر که استادیوم ۱۵ هزار نفری بیرجند همزمان با دهه فجر (سال ۹۱) افتتاح می‌شود.

به روز موعد که نزدیک می شدیم باز خبر آمد که افتتاحی در کار نیست و واحد مرکزی خبر به نقل از مسئولان ورزش استان افتتاح این پروژه افسانه ای را به دلیل نبود اعتبار به خردادماه ۹۲ موکول کردند.

در خرداد سال جاری مرحوم حسن رضا عمیدیان، مدیرکل سابق ورزش و جوانان خراسان جنوبی در دیدار جمعی از جوانان و ورزشکاران با استاندار خراسان جنوبی به مناسبت هفته جوان افزود: فاز اول استادیوم ۱۵ هزار نفر بیرجند با حضور وزیر ورزش و جوانان افتتاح می‌شود که خبر این وعده هم درحد شعار بود و باز سال به سال دریغ از پارسال.

وعده ها برای افتتاح ورزشگاه ۱۵ هزار نفری بیرجند که از مصوبات اولین سفرهای دولت نهم و دهم به استان است و قرار بود سال ۸۶ به اتمام برسد همچنان از زمانی به زمان دیگر موکول می شود.

این بار وعده ای برای فجر ۹۳/ ورزشگاهی بدون برق

در سال جاری نیز بهرام عزیز زاده مقدم، سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی در حالی از افتتاح فاز اول این پروژه در دهه فجر سال جاری خبر می دهد که از سه میلیارد تومان اعتبار مصوب شده برای این پروژه تنها یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اختصاص یافته است.

به گفته زیوری، مسئول دفتر فنی اداره کل ورزش و جوانان در حال حاضر این پروژه با مشکل عدم دسترسی راه مناسب، عدم برق رسانی، عدم محوطه سازی و برج نوری مواجه است که برای تکمیل این قسمت از پروژه هشت میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

از طرفی دیگر مسئولان ورزشی استان اذعان دارند در دهه فجر سال جاری تنها زمین چمن این پروژه افتتاح می شود و این درحالی است که این پروژه برق رسانی نشده و حال این سوال ایجاد می شود که ورزشکاران چگونه در شب می خواهند از این فضای ورزشی استفاده کنند؟ و آیا بدون زیر ساخت برق می توان از یک فضای ورزشی بهره برداری کرد؟ و این سوالی است که باید پاسخ آن را از مسئولان ذیربط خواست.

پیشرفت ۹۴ درصدی استادیوم ۱۵ هزار نفری بیرجند/ نیاز ۱۳ میلیارد تومانی برای تکمیل

سرپرست ورزش و جوانان خراسان جنوبی درگفتگو با مهر، با اشاره به پیشرفت فیزیکی پروژه استادیوم ۱۵ هزارنفری بیرجند اظهارکرد: این پروژه در مجموع از ۹۴ درصد پیشرفت فیزیکی برخوداراست.

بهرام عزیزاده مقدم با بیان اینکه تاکنون برای احداث این پروژه ۱۱ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است، افزود: برای تکمیل این پروژه ۱۳ میلیارد تومان اعتبار مورد نیازاست.

وی عنوان کرد:عملیات اجرایی استادیوم ۱۵ هزار نفری بیرجند از سال ۸۵ آغاز شده است که پیمانکار این پروژه شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور است.

سرپرست ورزش و جوانان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۹۷ پروژه نیمه تمام  ورزشی در خراسان جنوبی وجود دارد، گفت: این پروژه ها برای تکمیل به ۵۴ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

عزیزاده مقدم تصریح کرد: استادیوم ۱۵ هزار نفری بیرجند با مساحت حدود ۳۰ هزار متر مربع یکی از بزرگترین پروژه های ورزشی خراسان جنوبی است.

افتتاح فاز اول استادیوم ۱۵ هزار نفری بیرجند در دهه فجر سال جاری

وی از افتتاح فاز اول این پروژه در دهه فجر سال جاری خبرداد و گفت: فاز اول شامل کاسه استادیوم است.

وی تصریح کرد: برای اجرای این طرح تاکنون ۱۰۰هزار متر مکعب خاکبرداری از کاسه زمین فوتبال و ۲۵۰ هزار متر مکعب بتون ریزی و هزار و ۷۰۰ تن آهن آلات استفاده شده است.

خراسان جنوبی فاقد فضای ورزشی استاندارد، برای میزبانی مسابقات کشوری و بین المللی است

سرپرست ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: ورزشگاه ۱۵ هزار نفری بیرجند شامل بخش های زمین فوتبال، پیست تارتان، چهار برج نوری با ۴۰۰ لوکس روشنایی، رختکن، سالن بدن سازی، اتاق مربی، اتاق داوران، سونا و انبار ورزشی است.

وی عنوان کرد: برغم تلاش های انجام شده در گذشته در خصوص افزایش سرانه ی فضای ورزشی، فاقد حتی یک فضای ورزشی استاندارد، برای میزبانی مسابقات کشوری و بین المللی هستیم.

وجود ۲۱ هزار ورزشکار در خراسان جنوبی

عزیز زاده مقدم تاکید کرد: برای توسعه ی ورزش، چاره ای جز حمایت جدی استانداری و بخش دولتی نداریم، تا بتوانیم حداقل زیر ساخت های مورد نیازورزشی را دراستان فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه جذب و ساماندهی جمعیت ۲۱ هزار نفری ورزشکار سازمان یافته به هیچ عنوان درحد انتظار، پیشینه، شان و لیاقت مردم ورزش دوست خراسان جنوبی نیست، اظهارکرد: حلقه های مفقوده زیادی در ورزش استان وجود دارد که با توسعه  تعاملات بین بخشی و بهره گیری از ظرفیت های قانونی و نگاه کلان، می توان این تهدیدات و ضعف ها را به فرصت و قوت تبدیل کرد.

سرپرست ورزش و جوانان خراسان جنوبی ضعف بنیه و توان مالی و فنی هیات های ورزشی را از دیگر دغدغه های توسعه  ورزش عنوان کرد و بیان داشت: تا زمانی که دانش، بینش و نگرش دست اندرکاران هیئت های ورزشی برای کاویدن منابع مالی و امکانات از بخش های مختلف صورت نگیرد، رکود ورزش استان ادامه خواهد یافت.

تصویب سه میلیارد تومان اعتبار برای ورزشگاه ۱۵ هزار نفری بیرجند

مسئول دفتر فنی اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی در گفتگو با مهر اظهارکرد: در سال جاری برای اجرای پروژه ورزشی ۱۵ هزار نفری بیرجند سه میلیارد تومان اعتبار در نظرگرفته شده است که تاکنون از این میزان یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار اختصاص یافته است.

مسئول دفتر فنی اداره کل ورزش و جوانان استان: این پروژه هنوز برق رسانی نشده و ورزشکاران نمی توانند در شب از آن استفاده کنند.علی زیوری ادامه داد: در مجموع برای کاسه استادیوم، برق رسانی، ایجاد راه های جانبی، محوطه سازی، پاساژ برق و دکل روشنایی این پروژه هشت میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

وی با اشاره به اینکه این پروژه هنوز برق رسانی نشده است، افزود: ورزشکاران نمی توانند در شب از این پروژه ورزشی استفاده کنند.

تخصیص تنها دو میلیارد تومان اعتبار به پروژه‌های ورزشی نیمه تمام استان

مسئول دفتر فنی اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی به پروژه های شاخص ورزشی در دست احداث استان اشاره کرد و گفت: استادیوم ۱۵ هزار نفری بیرجند، استخر قاین، سالن ورزشی بانوان قاین، سالن مسابقاتی شهرستان فردوس، سالن مسابقاتی شمال شهر بیرجند از جمله پروژه های شاخص ورزشی در دست احداث خراسان جنوبی است.

وی عنوان کرد: سالن مسابقاتی شهرستان بیرجند و فردوس در مجموع هر کدام از ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی برخودار هستند که برای اتمام این دو پروژه دو میلیاردو ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار مورد نیاز است.

زیوری خبر داد: در سال جاری  نه میلیارد و ۱۲۲ میلیون تومان اعتبار برای پروژه های ورزشی خراسان جنوبی مصوب شده است که از این میزان دومیلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است.

همچنان امید به تکمیل استادیوم ۱۵ هزار نفری موجب شده تا مردم خراسان جنوبی فراموشی را جای این ورزشگاه بنشانند و امید است با انتشار این گزارش مسئولان استانی در راستای تکمیل این پروژه بزرگ استان که پیشرفتی بیش از ۹۴ درصد دارد و امسال هم قول بر تکمیل پروژه های نیمه تمام داده شده همتی کنند تا  ورزش دوستان خراسان جنوبی دوباره شاهد قول ها و وعده های به سر انجام نرسیده مسئولان نباشند و بتوانیم اولین پروژه بزرگ استان را که هشت سال از آغاز آن می گذرد در دولت و تدبیر و امید به بهره برداری برسانیم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • بزرگترین پایگاه اطلاع رسانی ورزش خراسان جنوبی
  • بزرگترین پایگاه اطلاع رسانی ورزش خراسان جنوبی