انجمن هاي نوپاي ورزشي رونق مي گيرد
تاريخ : شنبه 29 آذر 1393برچسب:, | 1:15 | نویسنده : sport-kj
انجمن هاي نوپاي ورزشي رونق مي گيرد
خراسان جنوبي - مورخ شنبه 1393/09/29 شماره انتشار 18862

زهرا قرباني-«انجمن هاي نوپاي ورزشي در استان رونق مي گيرند.» اين جمله را دبير هيئت انجمن هاي ورزشي استان مي گويد.«رضوي» ادامه مي دهد: شروع فعاليت هيئت انجمن هاي ورزشي در استان به سال 88 بر مي گردد و در حالي که 17 انجمن ورزشي در کشورفعال است در استان اين آمار به 11 انجمن ورزشي مي رسد.وي انجمن هاي فوتوالي،

دارت،فوتبال دستي،موي تاي،آليش،سافت بال،

ورزش هاي هوايي،طناب کشي، راگبي، بيسبال و فلوربال را از جمله اين انجمن ها عنوان مي کند و مي افزايد: تعداد ورزشکاران سازمان يافته اين هيئت نزديک به147 ورزشکار است که از اين تعداد83 نفرآقا و بقيه خانم هستند.

به گفته وي در شرايط فعلي در استان دو انجمن آليش و موي تاي بيشتر از ساير انجمن ها فعال هستند که فعاليت بيشتر ساير انجمن ها در دستور کار اين هيئت قرار دارد.وي ادامه مي دهد: با توجه به ناشناخته بودن رشته هاي اين انجمن ها بيشتر به دنبال معرفي اين رشته ها به مردم هستيم که در اين راستا نيز تا کنون تبليغات انجام شده اما کافي نبوده است که بايد بيش از اين در اين زمينه اقدام و از ظرفيت رسانه ها نيز استفاده شود.

وي جذب ورزشکار و افزايش آمار ورزشکاران را از ديگر برنامه هاي اين هيئت براي توسعه اين رشته هاي ورزشي در استان بيان مي کند و مي افزايد : با توجه به فعاليت 2 داور و17 مربي و کمبود در اين زمينه در استان به دنبال آموزش بيشتر مربي و داور و ارتقاي دانش مربيان و داوران موجود هستيم.به گفته وي با توجه به تعاملات خوبي که با فدراسيون داريم قرار است از مربيان و داوران خارجي فدراسيون استفاده شود و تا پايان سال در 3 رشته آليش ،موي تاي و هوايي که نياز بيشتري به وجود داور و مربي در آن احساس مي شود اين کلاس ها را برگزار کنيم و هم چنين در رشته دارت که قبلا کلاس هاي مربي گري برگزار شده کلاس ارتقا و بعد از سال هم دوره هاي بيشتري در اين زمينه برگزار کنيم.

 

درخشش ورزشکاران استان درمسابقات کشوري

«رضوي» قهرمان پروري را از ديگر برنامه هاي اين هيئت بيان مي کند و مي گويد:تاکنون ورزشکاران استان در 2 رشته موي تاي و آليش توانسته اند در مسابقات کشوري خوش بدرخشند و نتايج خوبي را به دست آورند و درساير رشته هاي اين انجمن ها هنوز تا قهرماني کشوري فاصله زيادي داريم که با توجه به نوپا بودن اين انجمن ها در کشور با اندک فعاليتي مي توانيم بهترين مقام ها را در کشور به دست آوريم.

وي بزرگترين مشکل هيئت را کمبود اعتبار و تجهيزات بيان مي کند و ادامه مي دهد: اين کمبود ها در هيئت انجمن هاي ورزشي که خود متشکل از چندين رشته ورزشي است بيشتر به چشم مي خورد چرا که اين هيئت با 11 رشته ورزشي که هر کدام به تنهايي مي توانند يک هيئت باشند سر و کار دارد در صورتي که ساير هيئت ها در يک رشته ورزشي فعاليت مي کنند و به مراتب شرايط راحت تري دارند.

وي مي افزايد: نبود اسپانسر در استان سبب شده که مشکل کمبود اعتبار نمايان تر شود البته به تازگي در مجمع رئيس هيئت از يکي از مسئولان شهرداري انتخاب شده که با نگاه ويژه اي که اين ارگان خصوصي به ورزش دارد اميدواريم با همکاري و تعامل دوطرفه بتوانيم گام هاي بزرگي براي توسعه انجمن هاي ورزشي در استان برداريم.

وي اعتبارات امسال اين هيئت را محدود و ناچيز بيان مي کند و ادامه مي دهد:تجهيزات در حد فوتبال دستي و دارت از سوي اداره کل ورزش و جوانان در اختيار ما قرار گرفته است.

وي استعداد منطقه را در رشته موي تاي يارشته هاي گروهي راگبي،بيسبال وکريکت وسافت بال مي داند و مي گويد:برخي از اين انجمن ها به دليل کمبود اعتبار و امکانات تاکنون در استان راه‌اندازي نشده است .

به گفته وي انگيزه، آموزش مداوم و فراهم کردن تجهيزات و امکانات ورزشي سه عامل اصلي در راستاي جذب علاقه مندان به انجام فعاليت هاي ورزشي است.

 

انجمن هاي ورزشي راهي براي توسعه ورزش همگاني

«انجمن هاي ورزشي به بحث توسعه ورزش همگاني کمک مي کنند.»اين گفته را مسئول روابط عمومي اداره کل ورزش و جوانان استان مي گويد و ادامه مي دهد: بر اساس ويژگي هاي تنوع،جذابيت و جديد بودن بسياري از اين رشته ها با فعال شدن آن ها در استان مي توان شکافي را که در ساير رشته هاي کلاسيک از گذشته وجود دارد پر کرد.

به گفته «عزيزي» با توجه به اين که اين رشته ها در کشور و در مسابقات آسيايي و جهاني مورد توجه ويژه قرار گرفته و فدراسيون هم در اين زمينه مدال آوري خيلي خوبي را داشته است با سرمايه گذاري و حمايت اداره کل ورزش و جوانان و ساير ارگان ها به منظور توسعه اين انجمن ها در استان علاوه بر کمک به نشاط جامعه مي تواند جايگاه ورزش استان را ارتقا دهد و به ظرفيت هاي توسعه ورزش کمک کند .

وي ادامه مي دهد: با توجه به اين که بيشتر رشته هاي اين انجمن ها ناشناخته است مي تواند از طريق هيئت دوره هاي آموزشي همگاني در پارک ها و بوستان ها برگزار شود تا مردم با اين رشته ها آشنا شوند و پس از استعداد يابي توسط مسئولان هيئت در يک يا دو سال آينده شاهد قهرماني ورزشکاران استان در کشور و حتي بالاتر باشيم.

به گفته وي انجمن هاي ورزشي گسترده و رشته‌هاي زيادي زير مجموعه انجمن هاست و در استان ظرفيت هاي خوبي در اين زمينه وجود دارد که به شرط سرمايه گذاري اين رشته ها توسعه پيدا مي کند.

وي مي افزايد: در شرايط فعلي به دنبال مردمي‌تر کردن ورزش و توسعه ورزش شهروندي هستيم و اين که بتوانيم ورزش را از نهاد هاي حاکميتي به سمت وسوي موسسات غير دولتي و مردمي هدايت کنيم چرا که اين امر ورزش استان را رو به تعالي مي برد و در اين راستا هيئت انجمن هاي ورزشي نيز گام هايي برداشته است که اميدواريم با تحقق برنامه ها به اهداف مورد نظر برسيم.

 

بايد با علاقه کار کرد

رئيس انجمن ورزشي آليش مهم ترين مشکل انجمن ها را کمبود اعتبار مي داند و مي گويد: نبود اعتبارتنها مربوط به رشته ما نيست بلکه فراگير است که در شرايط فعلي بايد با علاقه کار کرد.به گفته «عقيقي» آن زماني که پول و اعتبار بود و به هيئت ها تزريق مي شد هم نتيجه مطلوب به دست نمي آمد حالا که اعتبار را بهانه قرار داده‌اند در صورتي که اگر با عشق کار کنيم نتيجه دلخواه را به دست مي آوريم.

وي مي افزايد: مي توان با همين کمبود ها هم ساخت و بهترين نتايج را گرفت همانطور که اين موضوع در گذشته توسط ورزشکاران ثابت شده است آن زمان که روي تشک پنبه اي و برزنتي کار مي کرديم چندين مقام کشوري به دست آورديم همه آرزويمان اين بود که زماني يک تشک اسفنجي داشته باشيم.

وي ادامه مي دهد:در رشته آليش در خراسان جنوبي پيشرفت هاي زيادي داشتيم که در سال 91 قهرمان سوم کشوري و براي مسابقات جهاني به اردوي تيم ملي دعوت شديم و در سال 92 قهرمان سوم کشور در مسابقات کشوري در بخش بانوان داشتيم.

وي تاکيد مي کند: کمبود امکانات جلوي پيشرفت افراد را نمي تواند بگيرد مردم هميشه انتظار دارند که دولت براي ورزش آن ها هزينه کند و حاضر نيستند که از جيب خودشان براي ورزش خرج کنند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • بزرگترین پایگاه اطلاع رسانی ورزش خراسان جنوبی
  • بزرگترین پایگاه اطلاع رسانی ورزش خراسان جنوبی