مشکلات هيئت هاي ورزشي استان براي حضور در مسابقات روياي ليگ برتر
تاريخ : شنبه 3 آبان 1393برچسب:, | 23:40 | نویسنده : sport-kj
مشکلات هيئت هاي ورزشي استان براي حضور در مسابقات
روياي ليگ برتر
خراسان جنوبي - مورخ شنبه 1393/08/03 شماره انتشار 18817

سيد حسين حسيني - حضور در ليگ هاي کشوري يکي از مهم ترين دغدغه هاي هيئت هاي ورزشي استان است،به نحوي که عمده هيئت ها نه تنها در ليگ هاي کشور حضور ندارند بلکه به علت مشکلات مالي شديد، توان شرکت در رقابت هاي زير گروه را هم ندارند. در حالي که فضاي ورزشي استان متاثر از حضور تيم شمش منيزيم نماينده استان در ليگ برتر است ،بر آن شديم تا در گفتگو با مسئولان برخي هيئت ها به ويژه آن ها که از بازيکنان ملي پوش بهره مي برند به بررسي مشکلات حضور در ليگ هاي کشور بپردازيم.

 

فوتبال واز کف دادن امتياز رايگان

فوتبال به عنوان پر طرفدار ترين رشته ورزشي شرايط خاص خود را دارد، حجم پولي که در ليگ هاي آن به ويژه ليگ برتر هزينه مي شود، از بسياري بخش هاي اقتصادي کشور بيشتر است.اين رشته علاوه بر تاثيرات ورزشي،در ديگر ابعاد اجتماعي،اقتصادي و حتي سياسي هم تاثيرات خود را دارد، به همين خاطر بسياري استان ها با استفاده از همه ظرفيت هاي اداري ،سياسي و مديريتي خود به دنبال حضور هر چه پر رنگ تر در ليگ هاي مختلف اين رشته هستند ولي در استان ما با اين که امتياز رايگان ليگ 2 در اختيار ما قرار گرفت و با وجود ورزشگاه 15 هزار نفري بيرجند و پيدا شدن حامي مالي 500 ميليوني به علت حمايت نشدن از سوي مسئولان استان در اختيار استان ديگري قرار گرفت و در حالي که علاقه مندان به اين رشته به حضور لااقل نماينده اي در ليگ 3 اميد وار بودند ،آن هم به علت نبود جديت لازم در مسئولان و نبود حامي مالي ما را ناچار به انصراف از حضور در اين مسابقات کرد.

«برات زاده» رئيس هيئت فوتبال استان که تا آخرين لحظه ها تلاش زيادي براي حضور نماينده استان به ويژه در ليگ 2 داشت،با بيان اين که يک دست صدا ندارد مي گويد:در همه استان هاي مشابه ما (10 استاني که امتياز رايگان ليگ 2 گرفتند) مجموعه استاني با حمايت از اين امتياز باعث شکل گرفتن تيم ها شدند ولي در اين جا ما از چنين حمايت هايي محروم بوديم ويکي از دلايل انصراف حامي مالي از اين تيم هم همين مسئله بود.

 

قهرمان آسيا داريم، نماينده اي در ليگ نداريم

در حال حاضر رشته تير اندازي به علت موفقيت هاي پي در پي «نجمه خدمتي» در سطح آسيا و جهان،توجه همگان را به خود جلب کرده است. اما جالب آن که با وجود حضور قهرمان آسيا در خراسان جنوبي ،ما نماينده اي در رقابت هاي ليگ اين رشته نداريم و «خدمتي» براي حضور در ليگ براي نماينده استاني ديگر بايد به ميدان برود. مسئول کميته فني هيئت تير اندازي استان،مشکل اساسي پيش رو براي حضور در ليگ را مسائل مالي عنوان کرده و مي گويد:با توجه به قيمت بالاي تجهيزات تير اندازي،ما اگر اعضاي تيم را 4 نفر در نظر بگيريم،حداقل حدود 50 تا 60 ميليون تومان بودجه نياز منديم.

به گفته«جعفري»براي شرکت نماينده اي از استان در ليگ به جز هزينه هاي مربوط به تجهيزات،به حد اقل 40 ميليون تومان بودجه براي ديگر موارد لازم است که در حال حاضر هيچ حامي مالي در اين حد حاضر به همکاري نيست.

 

رئيس هيئت پينگ پنگ :با اين شرايط نمي شود به حضور در ليگ فکر کرد

پينگ پنگ از جمله رشته هايي است که از بازيکنان ملي پوش در رده نونهالان و نوجوانان بهر ه مي برد و در سال جاري براي اولين بار در ليگ نونهالان و نوجوانان شرکت کرده است. رئيس هيئت پينگ پنگ استان که معتقد است با شرايط موجود نمي‌توان به حضور در ليگ ها فکر کرد،عنوان مي‌کند:در سال جاري هم نماينده استان در حالي در مسابقات ليگ برتر نونهالان شرکت کرد که به علت مشکلات مالي و با وجود بازيکنان ملي پوشي که در اختيار داشتيم نتوانستيم بازيکني از خارج جذب کنيم و بازيکنان خودمان بدون قرار داد در اين رقابت ها حاضر شدند.

به گفته «حميدي»، با اين که مسابقات به صورت مجتمع و در دو مرحله رفت و برگشت برگزار مي‌شود، به علت محدوديت هاي مالي نتوانستيم عنوان مهمي کسب کنيم وشايد هم نتوانيم در مرحله برگشت شرکت کنيم.

وي با بيان اين که محدوديت هاي مالي باعث شده است که در سطح کشور هم بيش از 7 تيم براي حضور در ليگ برتر اعلام آمادگي نکنند،مي افزايد: براي حضور قدرتمند در ليگ بر تر که بتوانيم حد اقل در ليگ بمانيم به حدود 100ميليون تومان نياز است ولي براي حضور موثر در ليگ برتر نونهالان با حدود 10 تا 15 ميليون تومان مي توان راهي ليگ شد . اما در رشته سه گانه ما از حضور چند ملي پوش بهره مي بريم،به ويژه برادران عليزاده که سابقه کسب عنوان هاي آسيايي را هم دارند.

 

مسئول هيئت سه گانه:در صورت شرکت در ليگ توان کسب عنوان قهرماني کشور را داريم

رئيس هيئت سه گانه استان با اشاره به حضور نماينده استان در رقابت هاي سال جاري مي‌گويد:با وجود اين که مسابقات به صورت متمرکز برگزار شد ما به علت مشکلات مالي نتوانستيم از همه ظرفيت هاي خود استفاده کنيم و بازيکنان ملي پوش ما براي خراسان رضوي به ميدان رفتند و عنوان نايب قهرماني کشور را کسب کردند.

«خسروي» مي افزايد :از سال آينده مسابقات سه گانه به صورت ليگ برتر ودسته يک برگزار مي شود و اگر ما در رقابت هاي سال جاري که مرحله برگشت آن هنوز برگزار نشده است عنوان خوبي کسب کنيم سال آينده در ليگ برتر به رقابت خواهيم پرداخت و در غير اين صورت راهي رقابت هاي ليگ دسته يک خواهيم شد. وي مي افزايد: البته علاوه بر در اختيار نداشتن ملي پوشان ، با مشکلات ديگري هم روبر هستيم ،مانند اين که با وجود زمان کمي که تا آغاز مسابقات داريم هنوز استخر در اختيار ما قرار نگرفته است. خسروي با بيان اين که در صورت حضور در ليگ برتر حد اکثر تلاش خود را براي حضور قدرتمند به کار خواهد بست ،اضافه مي کند:به هر حال در ليگ هزينه ها بالا مي رود چون علاوه بر هزينه هاي زياد رفت و برگشت،بايد با بازيکنان هم قرارداد داشته باشيم تا اگر بازيکني از خارج جذب نمي کنيم لااقل ملي پوشان خودمان را حمايت و جذب کنيم. به گفته وي خراسان جنوبي اگر با تمام ظرفيت خود در ليگ شرکت کند يکي از بخت هاي مسلم عنوان قهرماني در کشور است.

 

رئيس هيئت بسکتبال:در رقابت هاي زير گروه هم نمي توانيم شرکت کنيم

رئيس هيئت بسکتبال استان هم با بيان اين که در سطح کشور مسابقات ليگ برتر ،دسته يک ،2 و زيرگروه برگزار مي شود ،مي گويد: در رقابت هاي زير گروه هر تعداد تيمي که بخواهند مي توانند شرکت کنند و ما سال 89 در اين رقابت ها که در واقع ورودي ليگ دسته 2 است حضور يافتيم که به خاطر تفاضل گل از صعود باز مانديم.

«خزاعي» با اشاره به مشکلات مالي پيش روي هيئت مي افزايد:با توجه به اين که مسابقات زير گروه به صورت منطقه اي برگزار مي شود وتيم هاي صعود کننده، بايد در مرحله بعد با هم رقابت کنند، حد اقل به 60 تا 80 ميليون تومان براي شرکت در اين رقابت ها نياز است وبسته به انتظار ما از اين تيم ،هزينه ها بالاتر مي رود. وي در مورد هزينه حضور در هر کدام از ليگ هاي برتر، يک و دو مي گويد:در حال حاضر تيم مس کرمان در ليگ دسته يک رقابت مي کند که «وطن چي»بسکتباليست ملي پوش ما هم در آن عضويت دارد،مسئولان اين تيم مي گفتند با اين که ما بودجه اي حدود 350 ميليون تومان پيشنهاد داديم ولي شرکت مس فقط 180 ميليون تومان در نظر گرفته است. سرپرست هيئت واليبال استان از تلاش خود براي حضور نماينده استان در مسابقات زيرگروه دسته يک خبر داده و مي گويد: در حال مذاکره با حامي مالي هستيم و در صورت به توافق رسيدن در اين رقابت ها شرکت خواهيم کرد. «تلواري» حضور در ليگ ها را يک ضرورت دانسته و مي افزايد:اگر نماينده اي در ليگ نداشته باشيم هيچ اتفاق مثبتي نخواهد افتاد و هميشه بايد در جا بزنيم . وي در مورد هزينه هاي مورد نياز براي حضور در مسابقات زيرگروه ليگ دسته يک واليبال کشور هم عنوان مي کند: با توجه به اين که ما مي‌خواهيم نماينده اي داشته باشيم که شانس صعود به رقابت هاي ليگ يک را داشته باشد و براي اين منظور بايد بازيکنان خارج از استان را هم جذب کنيم،به حداقل 100 ميليون تومان بودجه نياز داريم. اما تعداد زيادي از ملي پوشان استان ما مربوط به ورزشکاران رشته بدنسازي،پاورليفتينگ و تک پرس و مچ اندازي است که زير مجموعه هيئت بدنسازي و پرورش اندام است. رئيس اين هيئت با بيان اين که مسابقات ليگ در اين رشته ها برگزار نمي شود،مي گويد: البته ما در تمام مسابقاتي که در سطح کشور برگزار مي شود شرکت مي کنيم و در حال حاضر 7 ملي پوش داريم که سابقه کسب عنوان در مسابقات آسيايي را دارند.

«محمد پرست»با اشاره به برگزاري مسابقات سال گذشته قوي ترين مردان ايران به ميزباني قاينات، مي افزايد: درسال جاري نيز اين رقابت ها در ايام دهه فجر به ميزباني خراسان جنوبي و شهر طبس برگزار مي شود وعلاوه بر آن در خواست ميزباني مسابقات «پرس» کشور را هم کرده ايم که در صورت موافقت فدراسيون ،ميزبان اين رقابت ها خواهيم بود. اما تيم هندبال شمش منيزيم حرفه اي ترين تيمي است که تا کنون از خراسان جنوبي در مسابقات ليگ حضور دارد ،تيمي که علاوه بر استفاده از چند بازيکن ملي پوش ،يک بازيکن خارجي را هم به خدمت گرفته است و قرار است به عنوان نماينده کشور در مسابقات قهرماني آسيا شرکت کند. «اسماعيلي»مدير عامل موسسه فرهنگي ورزشي شمش منيزيم ،هر چند حاضر به اعلام رقمي که براي اين تيم در نظر گرفته شده است،نمي شود،ولي مي گويد:به جز فوتبال در ديگر رشته هاي تيمي با حدود 500 تا600ميليون تومان مي توان در ليگ برتر حضور يافت.

البته او پيش از اين به مشکلاتي ديگر که مي تواند مانعي در راه شرکت در ليگ باشد اشاره کرده بود مانند سالن پيام نور فردوس که با وجود قول مسئولان ،در زمان مقرر آماده نشد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • بزرگترین پایگاه اطلاع رسانی ورزش خراسان جنوبی
  • بزرگترین پایگاه اطلاع رسانی ورزش خراسان جنوبی