حضورراکت به دستان نونهال استان خراسان جنوبی درليگ برتر
تاريخ : شنبه 12 مهر 1393برچسب:, | 1:10 | نویسنده : sport-kj
حضورراکت به دستان نونهال استان درليگ برتر
خراسان جنوبي - مورخ شنبه 1393/07/12 شماره انتشار 18801

سيد حسين حسيني-حضور در ليگ هاي معتبر ،در حال حاضر يکي از مهمترين دغدغه هاي رشته هاي مختلف ورزشي است.ورزشکاران ما حتي در رشته اي مانند تير اندازي که از وجود قهرمان آسيا بهره مي برد نيز براي حضور در ليگ بايد جذب نمايندگان ديگر استان ها شوند. يکي از رشته هايي که طي سال هاي اخير موفقيت هاي خوبي به ويژه در سطح نونهالان و نوجوانان کسب کرده است،رشته پينگ پنگ است.ورزشکاران استان با اين که عنوان قهرماني نونهالان کشور ومسابقات مدارس کشور را در کارنامه خود داشتند، فرصت حضور در رقابت هاي ليگ برتر برايشان فراهم نشده است اما امسال به همت مسئولان هيئت، علاقه مندان،به ويژه پي گيري هاي مدير باشگاه آينده سازان و حمايت مالي بخش خصوصي ،نو جوانان و نونهالان پينگ پنگ باز استان براي اولين بار موفق شدند در قالب تيم«آينده سازان سامان فولاد» در رقابت هاي ليگ برتر نوجوانان ونونهالان کشور شرکت کنند.

در جريان اين رقابت ها هر تيم بايد از 2 نوجوان و 2 نو نهال در ترکيب خود استفاده کند. نماينده استان در دور رفت اين رقابت ها با کسب 3 پيروزي و 4 شکست به کار خود پايان داد و حالا خود را آماده حضور قدرتمندتر در دور برگشت مي کند.

در يکي از شب هاي هفته گذشته و در حالي که اعضاي اين تيم به تازگي از دور رفت اين رقابت ها باز گشته بودند،فرصتي دست داد تا در سالن شهيد سرحدي بيرجند ،در مورد تاثير اين اتفاق در پينگ پنگ استان ،با دست اندرکاران تيم به گفتگو بنشينيم.

 

کسب 14 مدال کشوري توسط پينگ پنگ باز 14 ساله

«امير حسين عباسپور»،پينگ پنگ باز نوجوان استان ، که با 14 سال سن ،شايد پر افتخار ترين ورزشکار ما در اين رشته باشد علاوه بر کسب عنوان قهرماني نونهالان کشور ،تنها کسي است که تجربه يک بار حضور در ليگ برتر و کسب عنوان قهرماني کشور به همراه تيم دانشگاه آزاد تهران را در کارنامه خود دارد.

او که به عنوان عضو تيم ملي نونهالان ،تجربه حضور در رقابت هاي بين المللي دهه فجر را دارد با اشاره به موفقيت هايش مي گويد:تاکنون 14 مدال کشوري به دست آورده ام که 6 مورد آن طلاست و دو سال پياپي هم عنوان اول نونهالان کشور را به دست آورده و عضو تيم ملي نونهالان کشور بودم.

وي در مورد اهميت حضور ورزشکاران استان در ليگ برتر مي گويد:به هر حال ليگ مسير پيشرفت ما را بيشتر باز مي کند چون تمام رقيبان کشوري ما در ليگ فعاليت مي کنند. وي در مقايسه حضور امسال خود در ليگ برتر با دو سال قبل که براي دانشگاه آزاد تهران ،راکت به دست شده بود، عنوان مي کند: سال 91 من در تمام بازي ها به عنوان يار اصلي حضور داشتم و تيم هم بدون باخت عنوان قهرماني کشور را به دست آورد.

وي ادامه مي دهد:در آن زمان بايد با هواپيما به تهران و از آن جا به همراه تيم به محل مسابقات مي رفتم،ولي الان با تيم از بيرجند اعزام مي شوم و از اين نظر مشکلات کمتر است، اما به علت محدوديت هاي مالي بايد با اتوبوس به محل مسابقات برويم که در عملکردمان تاثير منفي مي‌گذارد. به نظر وي براي تقويت تيم در دور برگشت لازم است تا بازيکنان جديدي به ويژه در رده نونهالان جذب شوند.

 

لزوم استفاده از بازيکن کمکي

«ميلاد بهروزيان»ديگر نوجوان موفق پينگ پنگ استان است که درکسب بسياري از افتخارات از جمله عضويت در تيم ملي نونهالان با «امير حسين» همراه بوده است.

وي کسب عنوان سوم مسابقات دوبل دانش آموزان کشور به همراه «امير حسين عباسپور» در شهريور را تازه ترين عنوان کسب شده بيان مي کند و در مورد حضور در ليگ مي گويد:با اين که هر سال در مسابقات زيادي درکشور شرکت مي کنيم،ولي تاکنون فرصت حضور در مسابقات ليگ پيش نيامده بود،چون دوري خراسان جنوبي از استان هاي داراي تيم ،باعث مي شد که ما هزينه و وقت بيشتري را صرف اين کار کنيم.

وي با اشاره به توان خوب نماينده استان در بخش نوجوانان،خاطر نشان مي کند:در حالي که همه تيم هاي حاضر در رقابت ها از بازيکنان کمکي بهره مي بردند،ما هيچ بازيکن کمکي نگرفتيم و اين مسئله باعث شده بود که به ويژه در بخش نونهالان دچار ضعف باشيم. وي با قدرداني از تلاش هاي انجام شده براي حضور نماينده استان درليگ برتر،خاطر نشان مي کند:به طور قطع اگر اين اتفاق هر سال تکرار شود،تجربيات بازيکنان ما روز به روز بيشتر مي شود و مي توانيم موفقيت هاي بيشتري به دست آوريم.

 

حضور در ليگ فرصتي براي افزايش تجربه و انگيزه

«سينا احراري»ديگر بازيکني است که به عنوان نوجوان در اين تيم عضويت دارد. وي که به گفته خودش دو عنوان سومي کشور را در کارنامه دارد،حضور در ليگ را تجربه خوبي مي داند که انگيزه او را هم افزايش داده است. اما«پويا احراري»، بازيکني که با 10 سال سن،5 سال سابقه فعاليت در اين رشته را دارد و يک بار به اردوي تيم ملي خردسالان هم دعوت شده است، کوچک ترين عضو تيم استان است که در رقابت هاي ليگ برتر حضور دارد. او با اشاره به سطح بالاي مسابقات از عمکرد خود ابراز رضايت مي کند. «امير علي چهکندي نژاد» 13 ساله ديگر عضو نونهال تيم است که حضور در ليگ را تجربه‌اي ارزشمند براي خود مي داند و مي افزايد: سطح مسابقات از حد انتظارم خيلي بالاتر بود ولي با اين حضور هم تجربه و هم انگيزه ام بيشتر شد.

 

تيم بايد تقويت شود

«علي رضا عشقي»مربي که از چند ماه قبل مسئوليت آماده کردن تيم را بر عهده داشته است ولي به علت برخي مشکلات نتوانسته تيم را در مسابقات همراهي کند،عنوان مي کند: ما بعد از ماه مبارک رمضان که بحث حضورمان در ليگ مشخص شد،تمرينات خود را آغاز کرديم، نفرات خوبي هم در اختيار داشتيم ولي در آخرين لحظات اعزام يکي از بازيکنان نونهال ما نتوانست تيم را همراهي کند که در عملکرد تيم تاثير گذار بود. وي مي افزايد:يکي از مشکلات ما اين بود که به خاطر مشکلات مالي نمي توانستيم يار کمکي بگيريم ولي تلاش مي کنيم براي دور برگشت تيم را تقويت کنيم.

 

نتايج خوب با توجه به داشته ها

«محمد رضا عباسپور»با سابقه ترين مربي پينگ پنگ استان که مربي گري اين تيم را در جريان مسابقات بر عهده داشته است،نتيجه به دست آمده را با توجه به داشته هاي استان خوب ارزيابي کرده و مي گويد:ديگر تيم هاي شرکت کننده در مسابقات،هرکدام با 5 نونهال و 5 نوجوان در رقابت ها حاضر شده بودند،در حالي که ما 3 نوجوان و 2 نونهال در اختيار داشتيم و از آن جا که در جريان هر ديدار 2 نونهال در ترکيب تيم بايد حضور داشته باشند، امکان جايگزيني نداشتيم و ناچار بوديم در هر شرايطي از آن ها استفاده کنيم.

وي ادامه مي دهد:البته «امير حسين»و «ميلاد»،دو بازيکن نوجوان ما شرايطي دارند که در سطح کشور شناخته شده هستند و بنا براين ما حريف دست و پا بسته اي براي هيچ تيمي نبوديم و در مقابل تيم هاي دوم و سوم با نتيجه نزديک 5 -4 و 5-3 بازي را واگذار کرديم،ضمن اين که تيم قدرتمندي مانند پتروشيمي بندر امام هم در برابر ما مغلوب شد.

وي با بيان اين که به جز بازيکنان خراسان جنوبي ،همه بازيکنان حاضر در رقابت ها داراي قرارداد هاي مالي با تيم هايشان بودند،عنوان مي کند:به هر حال بازيکنان ما وقتي شرايط خود را با ديگر رقيبان، که خيلي هاي شان از سطح پايين تري نسبت به آن ها برخوردار هستند،مقايسه مي‌کنند، در انگيزه شان تاثير گذار است.

وي با بيان اين که با حدود 15 ميليون تومان مي توان تيمي را راهي مسابقات کرد که در جمع 3 تيم برتر کشور باشد،از سازمان ها،شرکت ها و صنايع استان خواست در اين مسير به کمک اين رشته بيايند. به گفته وي،به هر حال حضور در ليگ اقدام ارزشمندي بود که با حمايت هاي رئيس هيئت پينگ پنگ استان و پي گيري هاي «احراري»مدير باشگاه آينده سازان،اتفاق افتاد.

به حمايت مسئولان نيازمنديم

مدير باشگاه «آينده سازان »که نقش اصلي در شکل گيري اين تيم و حضور در مسابقات را داشته است نيز مي گويد: با توجه به اين که اولين تجربه ما براي حضور در ليگ برتر بود،سعي کرديم از بازيکنان بومي خودمان استفاده کنيم تا حساب کار دستمان بيايد،در صورتي که عمده استان ها از يار کمکي بهر ه مي بردند.

«احراري»ادامه مي دهد:ولي با اين همه نتايج خوبي به دست آورديم چون تيم هاي حاضر در ليگ هر کدام حداقل 20 تا 30 ميليون تومان هزينه کرده بودند ولي با اين وجود اگر يک يار نونهال ديگر مي داشتيم به احتمال زياد از گروه صعود مي کرديم. وي با بيان اين که بازيکنان و مربيان تيم به نوعي ايثار کردند،مي افزايد:به هر حال بايد از يک جا شروع کرد.

ما در اين دوره از رقابت ها با حمايت مالي مهندس «صباغ»مدير شرکت سامان فولاد حضور يافتيم و تلاش ما اين است که اين روند همچنان ادامه داشته باشد،ولي در اين راه خواستار حمايت بيشتر مسئولان هستيم. وي با قدر داني از آموزش و پرورش به خاطر حمايت از اين تيم و در اختيار قرار دادن سالن شهيد شهپر، به حمايت خوب هيئت پينگ پنگ استان و اداره ورزش وجوانان شهرستان بيرجند اشاره کرد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • بزرگترین پایگاه اطلاع رسانی ورزش خراسان جنوبی
  • بزرگترین پایگاه اطلاع رسانی ورزش خراسان جنوبی