بررسي عملکرد نمايندگان استان خراسان جنوبی در ليگ 3 فوتبال

 

تلاش براي بومي سازي در «توسعه و عمران»

يکي از اتفاق هاي خوب در رقابت هاي امسال حضور يک تيم قدرتمند از شهرستان فردوس بود که با حمايت مالي دکتر امير حسنخاني و با پشتوانه خوبي وارد اين رقابت ها شد و از نظر مالي با مشکل خاصي مواجه نبود.

مدير عامل اين تيم رقابت در ليگ 3 را به علت تعداد زياد تيم ها، از ديگر ليگ ها به مراتب سخت تر مي داند و مي گويد: با همه اين ها و با توجه به اين که تيم توسعه و عمران در مدت کوتاهي شکل گرفته بود موفق به صعود به مرحله دوم ليگ 3 شديم.

«رجب زاده» در مورد وضعيت اين تيم که در گروه خود يک رده بالاتر از وحدت خاوران در رده چهارم قرار دارد، اظهار مي دارد: براساس آيين نامه، تيم هاي سوم و بهترين تيم چهارم گروه هاي سه گانه، فصل آينده مسابقات خود را از همين مرحله آغاز خواهند کرد و به شرکت در مسابقات مقدماتي نياز نخواهند داشت.

وي در مورد اقدام هاي انجام شده براي بومي سازي بازيکنان هم مي گويد: با توجه به شکل گيري باشگاه در مدت 10 روز ناچار بوديم از بازيکنان غير بومي استفاده کنيم و فقط 5 درصد بازيکنان ما بومي بودند اما با توجه به تاکيد صاحب امتياز باشگاه، قرار بر اين شد تا در فصل آينده حداقل 50 درصد بازيکنان از خراسان جنوبي و به ويژه جوانان فردوس باشند و در اين زمينه طي 2 نوبت فراخوان عمومي حدود 100 نفر براي آزمون مراجعه کرده اند.

 

6 ميليارد ريال هزينه فصل گذشته

به گفته وي، در فصل آينده«کافي»، يکي از مربيان بومي هدايت اين تيم را بر عهده خواهد گرفت.

وي در مورد وضعيت قرارداد بازيکنان هم مي گويد: در طول فصل حدود 6 ميليارد ريال براي اين تيم هزينه شد و بازيکنان از نظر اسکان، تغذيه و حمل و نقل بهترين شرايط را داشتند. هم اکنون هم قرارداد 10 بازيکن تمديد شده است و بقيه در حال تسويه حساب هستند.

سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان فردوس هم عملکرد تيم توسعه و عمران را مثبت ارزيابي مي کند و مي افزايد: حضور موفق «توسعه و عمران» در ليگ 3 باعث جذب حدود 100 بازيکن جوان براي استعداديابي شد که در آينده افراد مستعد جذب تيم خواهند شد.

«مهران پور» اظهار اميدواري مي کند؛ تيم توسعه و عمران فردوس با تجربياتي که در فصل اول کسب کرده است بتواند در فصل بعدي به طور مستقيم به ليگ 3 صعود کند.

اما تيم وحدت خاوران، ديگر نماينده استان در ليگ 3 همچون ديگر نمايندگان سال هاي گذشته در مرکز استان فراز و نشيب هاي زيادي را تجربه کرده است.

اين تيم در فصل تمام شده علاوه بر بازيکنان بومي، از تعداد زيادي بازيکنان غير بومي و داراي سابقه بازي در ليگ هاي 2 و يک برخوردار بود و به گفته بسياري از صاحب نظران، از بهترين شرايط فني در سال هاي گذشته بهره مي برد ولي به علت مشکلات و حاشيه هاي زياد که مانند سال هاي گذشته بيشتر مالي بود، نتوانست به نتيجه دلخواه خود دست يابد و با از دست دادن امتيازهاي حساس، فرصت صعود به ليگ 2 را از دست داد.

 

لياقت «وحدت خاوران» حضور در ليگ 2 بود

کاپيتان وحدت خاوران که سابقه 6 سال حضور در تيم دسته اول مس رفسنجان را دارد، در مورد دليل نتيجه نگرفتن در مرحله پاياني مي گويد: براي اين که يک تيم صعود کند بايد همه زمينه ها فراهم باشد.

عوامل زيادي مانند منابع مالي، بازيکن خوب، کادر فني، تدارکات لازم، حمايت مسئولان و ... همه و همه بايد دست به دست هم بدهد تا يک تيم بتواند موفق شود.

«محمدرضا سميعيان»، مي افزايد: ولي در مورد «وحدت خاوران» خيلي شرايط فراهم نبود. براي مثال در چند هفته آخر هيچ کدام از مسئولان جوياي اوضاع اين تيم نبودند و ما هنوز نمي دانيم حامي تيم چه کسي است و اگر کمي بيشتر به اين تيم توجه مي شد به طور قطع نتيجه اين گونه نمي شد.

به گفته وي، با وجود وعده پرداخت حقوق توسط «نظري»، مالک خصوصي تيم هيچ اقدامي انجام نشد و با اين که قرار بود ظهر قبل از بازي حقوق دي بازيکنان بومي و بهمن غير بومي پرداخت شود ولي کاري انجام نشد و مسئولان تقصير را گردن يکديگر مي اندازند.

او که از عملکرد خود چندان راضي نيست با اشاره به حواشي موجود مي گويد: تا حدود زيادي توانستيم حواشي را کنترل و به مرحله دوم صعود کنيم ولي شک نکنيد که لياقت ما امسال حضور در ليگ 2 بود.

 

چرا از سال هاي گذشته عبرت نمي گيريم؟

وي با اشاره به تکرار اين قضيه در هر سال مي افزايد: سال 88 هم تيم دسته 2 در حالي که تا چند هفته مانده به آخر رقابت کانديداي صعود به دسته يک بود ولي در پايان به علت حواشي و مشکلات مالي به دسته 3 سقوط کرد ولي باز هم براي ما درس عبرت نشد.

به نظر من قبل از حضور در ليگ 3 خيلي جاهاي ديگر را بايد درست کنيم. فوتبال پايه نداريم و مسابقات باشگاهي تعطيل و مدارس فوتبال ما هم بيشتر به مراکز کسب درآمد تبديل شده است.

وي در مورد برنامه هاي آينده خود اظهار مي دارد: من براي کمک به فوتبال شهرم به اين جا آمدم و از هر نظر هم متضرر شدم و اگر شرايط همين طور باشد حتي اگر پيشنهادي از جاهاي ديگر نداشته باشم، در اين جا ادامه نخواهم داد مگر اين که شرايط تغيير کند.

 

همه مشکلات مالي نيست

سرپرست تيم وحدت خاوران هم حق اين تيم را صعود به ليگ دسته 2 مي داند و مي گويد: بسياري از مشکلات به ويژه مسائل مالي باعث شد تا اين تيم نتواند به آن چه لياقت دارد، برسد.

«الهي» مي افزايد: با وجود تعهدنامه و قرارداد تا آخر هم مشخص نشد مالک اين تيم چه کسي است و زماني که نياز مبرم به اختصاص بودجه به تيم داشتيم، کاري انجام نشد و امتيازهاي حساسي را از دست داديم.

وي همه مشکلات را مربوط به مسائل مالي نمي داند و مي گويد: اگر چنين بود «توسعه و عمران» با 6 ميليارد ريال هزينه بايد به ليگ 2 صعود مي کرد. ما هر سال که در فوتبال به يک مرحله اي مي رسيم علت نتيجه نگرفتن را بي پولي قلمداد مي کنيم ولي به نظر من مشکلات ديگري هم وجود دارد.

به گفته وي، با وجود اين، امير آذريان و سرهنگ ناصري زحمت هاي زيادي براي ادامه فعاليت اين تيم متحمل شدند.

 

حسرت صعود به ليگ 2 باقي ماند

رئيس هيئت فوتبال استان نيز با اشاره به عملکرد 2 تيم استان در ليگ 3 مي گويد: از تيم توسعه و عمران انتظار بيشتري داشتيم چون سقف هزينه هايشان بسيار بالا بود و مي توانستند به ليگ 2 صعود کنند.

«برات زاده» مهم ترين عامل نتيجه نگرفتن «توسعه و عمران» را آشنايي نداشتن مسئولان اين تيم با فوتبال حرفه اي مي داند و معتقد است بهتر بود از فوتبال استان هم براي اداره اين تيم کمک مي گرفتند.

وي با بيان اين که حسرت صعود به ليگ 2 در دلمان باقي ماند، ادامه مي دهد: کاش قسمتي از اين بودجه صرف فوتبال خود فردوس مي شد ولي به هر حال همت مسئولان اين تيم به ويژه دکتر امير حسنخاني، حامي مالي آن قابل تقدير است چون حضور اين تيم در رقابت ها شور و نشاط ويژه اي را در فردوس ايجاد کرد.

 

بدهي بازيکنان بايد توسط مالک پرداخت شود

وي در مورد «وحدت خاوران» ديگر نماينده استان نيز اظهار مي دارد: با انتقال تيم به آقاي نظري خيالمان به دليل هزينه ها راحت شد و حدود 700 ميليون ريال از جيب خودم هزينه کردم، الهي سرپرست و سميعيان، کاپيتان تيم هم مقداري از جيب خودشان هزينه کردند ولي مالک خصوصي پول چنداني در اختيار تيم قرار نداد وگرنه با توجه به شرايط فني اين تيم، توان صعود به ليگ 2 را داشتيم.

وي در مورد چگونگي پرداخت بدهي بازيکنان هم تصريح مي کند: براساس تفاهم نامه تمام بدهي هاي تيم بايد توسط مالک آن پرداخت شود و اميدواريم با پي گيري اداره کل ورزش و جوانان بتوانيم اين مشکل را رفع کنيم.

 

استانداري هيچ کمکي نکرد

وقتي از رئيس هيئت فوتبال استان مي پرسيم حالا از اين جريان ها چه درسي گرفتيد؟ مي گويد: به اين نتيجه رسيديم که با منابع مالي شخصي نمي توانيم فوتبال را اداره و تيم داري کنيم و به طور قطع بايد به سراغ کمک هاي نهادهاي دولتي برويم.

هم اکنون هم با مسئولان معدن زغال سنگ طبس صحبت هايي مطرح شده است و در مجموع پي گيري مي شود تا صنايع را درگير فوتبال کنيم چون به اعتقاد ما خراسان جنوبي با توجه به منابع معدني و مراکز صنعتي، در صورت ورود اين بخش چيزي از استان هايي مانند اصفهان و کرمان کم ندارد.وي در مورد ميزان کمک استانداري هم تأکيد مي کند: استانداري با اين که قول داد ولي هيچ کمکي نکرده است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • بزرگترین پایگاه اطلاع رسانی ورزش خراسان جنوبی
  • بزرگترین پایگاه اطلاع رسانی ورزش خراسان جنوبی