عمیدیان:زمین چمن مجموعه ملت تا پایان سال به بهره برداری می رسد
تاريخ : دو شنبه 5 خرداد 1393برچسب:, | 9:34 | نویسنده : sport-kj

،وی با بیان اینکه برای حل و فصل مشکلات زمین چمن سرایان پیگیری های بسیاری انجام شد که مشکلات حقوقی و مالی آن به فضل الهی مرتفع شود ،خاطرنشان کرد:با موافقت فرمانداری و همکاری شورای شهر و شهرداری در طی صورتجلسه ای که به امضا رسید ،دغدغه و نگرانی اداره کل برای سبز ماندن همیشگی چمن به دلیل کمی آب شهرستان مرتفع شد .
مسوول ورزش و جوانان استان با بیان اینکه مشارکت همه بخش ها به ویژه بخش دولتی ،موجب رونق بخشی توسعه ورزش در شهرستان ها می شود ،خاطرنشان کرد:یکی از معضلاتی که در برخی از شهرستان ها از جمله در سرایان روبرو هستیم ،عدم استقبال مناسب مردم در استفاده از اماکن ورزشی است که نیازمند برنامه ریزی و فرهنگ سازی ورزشی در بین مردم است است و دستگاه های دولتی می توانند با برنامه ریزی ورزشی برای کارکنان و جامعه هدف شان ،پیشقراول توسعه این امر باشند.
عمیدیان یکی از وظایف اصلی اداره کل را ،توسعه متوازن ورزش در سراسر استان عنوان و تصریح کرد:خوشبختانه در قانون بودجه 93،ظرفیت های قانونی خوبی پیش بینی شده است و بنا داریم در حوزه توسعه زیرساخت های ورزشی و افزایش این سرانه ها، با بهینه سازی منابع و محدثات و فروش و واگذاری پروژه های زیر 50 درصد پیشرفت فیزیکی و اختصاص منابع آن به پروژه های بالای 80 درصد، زمینه بهره برداری هر چه سریعتر آن ها را فراهم کنیم تا از تبعات سوء ناشی از فرسایشی شدن ساخت و کاهش طول عمر مفید پروژه ها کاسته و با قرار گرفتن در چرخه ارایه خدمات ورزشی، به توسعه مباحث اجتماعی،فرهنگی و رفاهی کمک شود .
مدیر کل ورزش و جوانان با اشاره به انتظارات فزاینده آحاد مردم برای ارایه خدمات رایگان تربیت بدنی بر اساس اصل سوم قانون اساسی به تبیین کلیات اصل 44 و لزوم اجرایی کردن مفاد ماده 88 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت در واگذاری اماکن ورزشی به بخش خصوصی پرداخت و اظهار داشت:توسعه ورزش، بدون کمک و استقبال مردم میسر نمی شود و اگر درآمدی در این بخش کسب می شود ،بر اساس قانون ،برای بهسازی و به روزرسانی خدمات در همان شهرستان هزینه خواهد شد.
رییس تشکیلات ورزش و جوانان ،با تبیین راهبردهای اداره کل از جمله؛ قانونمند سازی جلب کمک خیرین ورزشی،صنایع و اصناف و بازاریان و برقراری تعاملات فرابخشی و بین بخشی با دستگاه های مختلف اجرایی به دغدغه های مقام معظم رهبری در نامگذاری سال 93 به عنوان « فرهنگ » اشاره و خاطرنشان کرد :ورزش یک پدیده فرهنگی است و می توان از جذابیت ها و ظرفیت های ورزشی برای توسعه فرهنگ در جامعه بهره گرفت اما مع الاسف ،اکنون شاهد آن هستیم که در مباحث فرهنگی ساده نگری شده است .
مدیر کل ورزش و جوانان با اشار به برنامه های اداره کل در بخش جوانان ،به تبیین منشور تربیتی نسلی جوان و ظرفیت های قانونی ماده 41 و 43 قانون برنامه پنجم توسعه و برگزاری ستادهای ساماندهی امور جوانان و ساماندهی مباحث ازدواج و مشاوره پرداخت و تصریح کرد:بخش جوانان ،با توجه به تعدد نیازها و گستردگی حوزه و تقاضاهای آنان ،نیازمند بازنگری در قوانین و توجه بیشتر به آنان هستیم و افزود:باید از نگاه سطحی و کلیشه ای به جوانان پرهیز کنیم و بستر شکوفایی و حضور فعال شان را در جامعه با همکاری فرابخشی فراهم کنیم.
مسوول ورزش و جوانان استان در پاسخ به پرسش های اعضای حاضر در جلسه،با اذعان به وجود برخی مشکلات در تکمیل چارت اداری ورزش و جوانان شهرستان،بر ضرورت توسعه تعاملات با آموزش و پرورش تاکید و تصریح کرد:یکی از علل رکود فعلی ورزش ،به دلیل بی انگیزگی و عدم استقبال و توسعه ورزش دانش آموزی است و بنا داریم با اجرای طرح های استعدادیابی در قالب عملیاتی کردن طرح آمایش سرزمینی ،زمینه تقویت استعدادهای پایه در رشته های مزیت دار و ارتقای جایگاه ورزش استان را در کشور و عرصه های فراملی رقم بزنیم .
عمیدیان با اشاره به الزامات توسعه ورزش روستایی و سرمایه گذاری خوب استان در عرصه احداث فضاهای ورزشی و تجهیز خانه های ورزش روستایی، بر لزوم بهره مندی از همکاری بخشداران،دهیاری و شورای اسلامی روستاها برای بهره برداری مناسب از پروژه ها تاکید و تصریح کرد:باید از ظرفیت منابع مالی بند الف تبصره 3 قانون بودجه که منابع 300 میلیارد تومانی را برای توسعه ورزش در روستاها پیش بینی کرده است،با پیگیری فرابخشی از استان،سهم بیشتری را با توجه به شرایط خاص جغرافیایی  و فرهنگی استان جذب کنیم و از این فرصت مغتنم به درستی استفاده کنیم .
شورای اسلامی و شهرداری سرایان:برنامه محوری و سرمایه گذاری در مقوله ورزش و جوانان، در شهرستان جدی گرفته نشده است.
رضا سیف الهی،رییس شورای اسلامی شهر با بیان اینکه ورزش در سرایان به صورت برنامه ای دنبال نمی شود،با انتقاد از عدم سرمایه گذاری در این حوزه ،تصریح کرد:ما انتظار داریم اداره کل بگوید که برای جوانان چه کرده است؟ در حوزه امکانات و تجهیزات ورزشی ضعیف عمل کرده ایم و پس از 27 سال از داشتن حتی یک زمین چمن در شهرستان محروم هستیم .
وی با قدردانی از توسعه زیرساخت های ورزشی در شهرستان در بخش های مختلف،خواستار بهره برداری هر چه سریعتر از پروژه زمین چمن مجموعه ورزسی ملت  و بانوان شد و خاطر نشان کرد:نباید با طولانی شدن روند ساخت،اعتماد مردم به مسوولان کاهش پیدا کند و همچنین بر ضرورت تکمیل چارت اداره و اختصاص نیروی انسانی مناسب تاکید کرد .
محمدکریمی،شهردار سرایان نیز با بیان اینکه نه تنها در غنی سازی اوقات فراغت ،بلکه حتی در پرکردن اوقات فراغت جوانان کارنامه موفقی نداشته ایم،حل کردن مشکلات جوانان را منوط به برنامه ریزی منسجم و کلان نظیر سایر حوزه ها از جمله حوزه سلامت در کشور دانست و خاطرنشان کرد:عدم اعطای تسهیلات ازدواج به جوانان نیز موجب کندی روند امر ازدواج شده است،باید با پیگیری به صورت اساسی از طریق مجمع نمایندگان و استانداری زمینه توجه بیشتر به مناطق کمتر توسعه یافته را فراهم کنیم .
کریمی در پایان سخنانش به ارایه گزارشی از روند اقدامات شهرداری در حوزه ورزش و جوانان پرداخت و از اعلام آمادگی کامل این نهاد ،برای سرمایه گذاری در این بخش ها خبر داد .
در این جلسه، تفاهم نامه ای برای تسریع در بهره برداری عملیات احداث زمین چمن و تامین آب مورد نیاز فی ما بین اداره کل،فرمانداری،شهرداری و شورای شهر  و شهرستان سرایان بسته شد .

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • بزرگترین پایگاه اطلاع رسانی ورزش خراسان جنوبی
  • بزرگترین پایگاه اطلاع رسانی ورزش خراسان جنوبی