درددل هاي بانوان فوتباليست
تاريخ : چهار شنبه 15 آبان 1392برچسب:, | 22:37 | نویسنده : sport-kj

درددل هاي بانوان فوتباليست
خراسان جنوبي - مورخ چهارشنبه 1392/08/15 شماره انتشار 18545
نويسنده: حسيني

چندي قبل تيم فوتسال بانوان استان در مسابقات منطقه اي ليگ 3 در سمنان حضور يافت، حضوري که چندان مورد توجه رسانه ها قرار نگرفت. به راستي وضعيت فعاليت بانوان استان در پرطرفدارترين رشته ورزشي به چه صورتي است؟

براي يافتن پاسخ اين سوال در ميز گردي با حضور نايب رئيس هيئت فوتبال بانوان و دو نفر از دست اندرکاران به بررسي شرايط فوتبال و فوتسال بانوان استان پرداختيم.

 

باشگاه هاي فوتبال بايد تيم بانوان هم داشته باشد

يکي از بازيکنان تيم اعزامي با اشاره به 5 سال فعاليت خود در اين رشته مي گويد: در اين مدت دوباره فرصت حضور در مسابقات منطقه اي ليگ 3 کشور را داشتيم.

چند سال قبل با تيم نوين نوفرست بيرجند و امسال هم در قالب يک تيم ديگر در مسابقات شرکت کرديم.

«دهقاني» در مورد ميزان پيشرفت فوتبال بانوان استان در فاصله مياني اين دو اعزام معتقد به بالا رفتن سطح مسابقات ليگ 3 و درجا زدن فوتسال استان است.

او در مورد علت طرح اين موضوع عنوان مي کند: آن ها اگر پيشرفت کرده اند به دليل وجود اسپانسر و حمايت هاي خوبي بود که ديده اند.

او در مورد اين که چه کارهايي مي تواند باعث پيشرفت اين رشته شود، پيشنهاد مي کند: هيئت شرايطي را ايجاد کند تا هر باشگاه موظف باشد در کنار تيم هاي آقايان، يک تيم بانوان هم داشته باشد، در اين صورت تکليف بازيکن و مربي مشخص است و مي داند طرف حسابش کيست.

وي وجود اسپانسر و برنامه ريزي درست را هم از مهم ترين نيازهاي فوتسال و فوتبال بانوان عنوان مي کند و مي گويد: وقتي بازيکن و مربي مي داند چه زماني قرار است در مسابقات ليگ يا استاني شرکت کند، مي تواند براي تمرينات به خوبي اقدام کند.

«دهقاني» نبود فعاليت در رشته فوتبال را يکي از محروميت هاي بانوان علاقه مند عنوان مي کند و مي افزايد: به نظر من اگر فوتبال بانوان فعال شود تعداد علاقه مندان به نحو چشمگيري افزايش خواهد يافت ضمن اين که آسيب ديدگي در فوتسال بيشتر از فوتبال است.

 

جام رمضان و فجر با حضور 3 تيم

سرپرست تيم اعزامي که خود از جمله مربيان فوتسال بانوان است، مي گويد: در شهرستان بيرجند 3 مربي هستيم که با 3 تيم کار مي کنيم، در نهايت از هر تيم چند نفر انتخاب شدند و به مسابقات منطقه اي اعزام شديم.

به گفته «خواجوي»، در اين مسابقات 7 تيم از 4 استان خراسان جنوبي، رضوي، سمنان و تهران حضور داشتند که خراسان جنوبي در مرحله مقدماتي با 2 باخت 3 بر يک و 4 بر 2 در برابر تيم هاي تهران و مشهد و پيروزي 3 بر يک در برابر سمنان از صعود به جمع 4 تيم نهايي بازماند.

وي در پاسخ به اين پرسش که آيا اين تيم در مسابقات برون استاني ديگري هم شرکت کرده است، تصريح مي کند: مسابقات ما به جام هاي فجر و رمضان محدود مي شود که در اين رقابت ها نيز همين 3 تيم حاضر مي شوند و با هم رقابت مي کنند ولي به خارج استان نرفته بوديم.

وي با اشاره به درسي که از حضور در اين مسابقات گرفته است، مي گويد: با اين که رقابت ها مربوط به مسابقات منطقه اي ليگ 3 بود ولي توانايي هاي ما در مقابل ديگر تيم ها از زمين تا آسمان تفاوت داشت چون آن ها علاوه بر اردوهاي تدارکاتي و بدنسازي، در مسابقات زيادي شرکت کرده بودند در صورتي که اوج فعاليت هاي ما اين است که هفته اي 2 بار با هم بازي کنيم.

 

براي تمرين بايد پول بپردازيم

وي يکي از مشکلات موجود فوتسال بانوان استان را نبود مکان تمرين عنوان مي کند و مي افزايد: سال قبل که سالن ها در اختيار هيئت بود شرايط بهتري داشتيم و حتي طرح استعداديابي را هم شروع کرديم ولي امسال که هيئت سالن در اختيار ندارد با تلاش مسئولان هفته اي يک جلسه تمرين رايگان داريم و بايد براي هر جلسه 30 هزار تومان پرداخت کنيم که براي خيلي ها سخت است و به همين دليل با داشتن علاقه مند زياد نونهال و خردسال، ناچار به تعطيلي طرح استعداد يابي شديم.به گفته وي، در حال حاضر حدود 35 نفر در قالب 3 تيم در شهرستان بيرجند فعاليت مي کنند.

وي در مورد استفاده نکردن از بازيکنان شهرستاني در تيم استان هم مي گويد: لازمه کار اين بود که بازيکنان شهرستاني مدتي در کنار بازيکنان حضور داشته باشند تا مورد ارزيابي قرار گيرند که اين کار با توجه به شرايط و امکانات هم براي ما و هم آن ها سخت بود بنابراين نتوانستيم اين کار را انجام دهيم.به اعتقاد «خواجوي» در صورت بهبود شرايط به ويژه مکان تمرين، تعداد علاقه مندان به اين رشته افزايش چشمگيري خواهد داشت.

 

لزوم توجه بانوان در هنگام واگذاري سالن ها

نايب رئيس هيئت فوتبال بانوان هم مي گويد: به دليل علاقه اي که در بانوان اين رشته وجود دارد همراه مسئولان هيئت تمام تلاش خود را به کار برديم تا اعزام به مسابقات انجام شود، علاوه بر اين تلاش ها اين بود تا بانوان در کلاس هاي مختلف داوري و مربيگري حضور داشته باشند.

«رضايي» با اشاره به مشکلات ناشي از نبود مکان تمرين عنوان مي کند: به منظور آمادگي ورزشکاران براي حضور در مسابقات، سالن در اختيار هيئت قرار گرفت تا در هفته 3 جلسه تمرين داشته باشيم در صورتي که سال گذشته هيئت 2 سالن داشت و هر چند زمان هاي پرت سالن در اختيار ما بود ولي به هر حال توانستيم علاوه بر تمرينات بازيکنان، طرح استعداديابي را هم اجرا کنيم.

به اعتقاد وي، با توجه به شرايط موجود بايد هنگام واگذاري مکان هاي ورزشي به بخش خصوصي تسهيلاتي براي فعاليت بانوان هم در نظر گرفته شود.وي يکي ديگر از مشکلات ورزش بانوان را نبود حامي مالي عنوان مي کند و مي گويد: در خراسان جنوبي اگر هم حامي مالي پيدا شود بيشتر در بخش آقايان است.

به گفته وي، با وجود اين مشکلات، مسئولان هيئت هزينه اعزام را تامين کردند و با اين که براي هر شب حضور در خوابگاه فقط 140 هزار تومان پول خوابگاه از تيم دريافت مي شد ميزباني به هيچ وجه خوب نبود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • بزرگترین پایگاه اطلاع رسانی ورزش خراسان جنوبی
  • بزرگترین پایگاه اطلاع رسانی ورزش خراسان جنوبی