سرانجام استعداديابي درفوتبال استان
تاريخ : شنبه 11 آبان 1392برچسب:, | 11:22 | نویسنده : sport-kj
مجري طرح استعداديابي فوتبال تشريح کرد:
سرانجام استعداديابي درفوتبال استان
خراسان جنوبي - مورخ شنبه 1392/08/11 شماره انتشار 18541
نويسنده: حسيني

طرح استعداديابي فوتبال از حدود 2 سال قبل در استان آغاز شد و در اين طرح با کمک آموزش و پرورش بيش از 2 هزار نونهال در نقاط مختلف استان ارزيابي شدند.

نفرات برگزيده اين طرح، اين روزها خود را آماده مي کنند تا در جشنواره اي سراسري که قرار است طي هفته جاري با حضور «سپ بلاتر» در تهران برگزار شود، شرکت کنند.

اما اجراي طرح استعداديابي هميشه با واکنش هاي مختلفي روبه رو بوده و عده اي کارآمدي آن را مورد ترديد قرار داده اند.

در اين بين «سيدرضا مهدجو»، سراستعدادياب و مجري اين طرح در استان از همان ابتدا با سرزدن به نقاط مختلف خراسان جنوبي، بر وجود استعدادهاي عالي بين نونهالان منطقه تاکيد داشت.

در حاشيه برپايي نمايشگاه ورزش و جوانان استان فرصتي دست داد تا با او که از برخي رفتارها و واکنش ها در مورد اجراي طرح گلايه مند بود گفت وگويي کنيم.

«مهدجو» با اشاره به برخي بي مهري ها نسبت به اجراي اين طرح مي گويد: البته جامعه ورزش استان هر چند دير ولي سرانجام متوجه اين امر شد که به منظور پيشرفت فوتبال استان بايد اين طرح اجرا شود. ولي اگر اين طرح به گفته مدير کل 5 سال قبل اجرا مي شد شايد الان يک نماينده با بازيکنان بومي در ليگ يک داشتيم.

 

کار جمعي بلد نيستيم

اما يکي از مشکلات فوتبال استان، وجود برخي ناهماهنگي هاست که «مهدجو» طي يک سال و نيم حضور خود در استان متوجه آن شده است و در اين باره توضيح مي دهد که مهم ترين اشکال در استان اين است که هنوز کار جمعي بلد نيستيم و مثلاً برخي افراد مطرح مي کنند که تا فلاني هست من نيستم، در صورتي که ما از ابتدا گفتيم دست همه را به گرمي مي فشاريم و آماده همکاري با همه هستيم.

وي ادامه مي دهد: اين طرح متعلق به من نيست بلکه يک طرح بزرگ استعداديابي و متعلق به استان است.

او با اشاره به مناطق مختلف و دور افتاده استان مانند درح، معدن قلعه زري و خور که به آنها سر زده است، مي گويد: به عنوان کسي که به تمام استان ها سرزده است و آمار بازيکنان نوجوان تا 21 سال کشور را دارد با قاطعيت مي گويم که بعد از خوزستان و تهران، خراسان جنوبي سومين پايگاه استعداديابي فوتبال است.

 

توانايي نونهالان ما از پديده اردبيل کمتر نيست

از او درباره پديده 9 ساله فوتبال اردبيل که در نهايت با پرسپوليس قرارداد بست مي پرسم و اينکه با توجه به استعدادهاي مورد اشاره شما چرا چنين موقعيت هايي نصيب نونهالان ما نمي شود؟

«مهدجو» که تا چندي قبل مسئول استعداديابي کميته جوانان فدراسيون فوتبال بوده است در اين مورد مي گويد: در جشنواره کشوري که سال قبل به ميزباني شهرستان بيرجند برگزار شد، مربي اين نونهال سي دي فعاليت هاي او را در اختيار من قرار داد، من همان زمان با ديدن آن سي دي گفتم بازيکناني با همان سن و حتي کمتر در خراسان جنوبي هستند که اگر سطح فوتبالشان بالاتر از اين نونهال نباشد کمتر هم نيست ولي به هر حال علاوه بر مسائل فني، ارتباط ها و لابي هاي ديگري هم وجود دارد که آن نونهال بالا برود و ما هم براي او آرزوي موفقيت مي کنيم.

 

حرف براي گفتن داريم

او با اشاره به حضور تيم نونهالان زير 12 سال استان در جشنواره اي که 14 تا 16 آبان با حضور سپ بلاتر در تهران برگزار مي شود، ادامه مي دهد: با توجه به اردوهاي مختلفي که تاکنون براي استعدادها گذاشته ايم مطمئن هستم که نونهالان خراسان جنوبي در اين جشنواره حرف هاي زيادي براي گفتن خواهند داشت.

وي درباره ترکيب تيم استان هم مي گويد: البته به دليل اينکه بازيکنان بيرجند و قاين بيشتر در دسترس بودند بيشتر منتخبان از اين 2 شهر هستند ولي اين به معناي ضعف ديگر شهرها نيست و اگر آنها هم در طول اردوها با ما کار مي کردند شايد امروز جزو منتخبان بودند.به گفته وي، شايد تيم استان يک روز جلوتر از زمان اعلام شده به تهران برود تا بازيکنان فرصت هماهنگ شدن با شرايط رقابت ها را داشته باشند.

 

درخواست حمايت از استاندار

وي با تاکيد بر اينکه فوتباليست هاي زير 10، 11 و 12 سال استان در آينده حرف اول را در کشور خواهند زد، عنوان مي کند: براي ادامه اجراي اين طرح به حمايت نياز داريم. من با توجه به اهميت و گستردگي اين رشته و استعدادهاي فراوان موجود در استان در همين جا از استاندار مي خواهم فرصتي فراهم شود تا راه هاي پيشرفت اين طرح و فوتبال استان را ارائه دهم.«مهدجو» مي گويد: من به عنوان کسي که به تمام نقاط استان رفته و فوتبالشان را ديده و با همه رده ها هم کار کرده است اعلام مي کنم اگر شاهد کمک هاي همه جانبه از طريق استانداري و فرمانداري شهرها باشيم خراسان جنوبي دريايي از استعدادهاي نهفته است که در صورت توجه مي توانند در آينده فوتبال کشور نقش مهمي را ايفا کنند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • بزرگترین پایگاه اطلاع رسانی ورزش خراسان جنوبی
  • بزرگترین پایگاه اطلاع رسانی ورزش خراسان جنوبی