گزارشي از اردوي يک هفته اي تیم فوتبال ابومسلم در بيرجند
تاريخ : چهار شنبه 2 مرداد 1392برچسب:, | 19:32 | نویسنده : sport-kj
تلاش دوباره براي صعود به ليگ برتر
خراسان جنوبي - مورخ چهارشنبه 1392/05/02 شماره انتشار 18461
نويسنده: حسيني
 

تيم فوتبال ابومسلم مشهد يکي از ريشه دارترين تيم هاي فوتبال کشور است که براي همه فوتبال دوستان خراساني شناخته شده است. اما چند سالي است که اين تيم پس از سقوط به دسته اول نتوانست جواز حضور در ليگ برتر را کسب کند، طي اين مدت اين باشگاه از مشکلاتي که عمده آن ها مالي بوده رنج برده است.

هفته گذشته «ابومسلم» اردويي يک هفته اي را در بيرجند پشت سر گذاشت. براي آگاهي از وضعيت حضور اين تيم و شرايط تمرين بازيکنان در استان به استاديوم آزادي بيرجند رفتيم.

سرمربي به همراه ديگر مربيان و بازيکنان مشغول تمرين در زمين بودند. توپ هايي که يکي پس از ديگري به سمت دروازه شليک مي شد تا بازيکنان و دروازه بان ها هر دو تحت فشار تمرين قرار گيرند. جمعي از مسئولان هيئت فوتبال استان هم روي سکوها نظاره گر تمرين بودند.

 

ابومسلم انگيزه و شايستگي صعود دارد

سرمربي تيم ابومسلم مشهد درباره شرايط اين اردو گفت: به منظور آماده سازي تيم براي رقابت هاي دسته اول باشگاه هاي کشور با توجه به شرايط خوبي مانند فضاي تمرين و آرامشي که در بيرجند حاکم است تصميم گرفتيم اولين اردوي آمادگي خود را در اين شهر برپا کنيم.

«چمنيان» با بيان اين که در اين اردو از حمايت هاي خوب هيئت فوتبال استان و مدير کل ورزش و جوانان بهره مند بوديم، افزود: اين شرايط مساعد باعث شد تا ما برنامه هايمان کامل اجرا شود و ابومسلم با دست پر از بيرجند باز گردد.

وي در پاسخ به اين پرسش که آيا ابومسلم شرايط صعود به ليگ برتر را دارد، تصريح کرد: با توجه به اين که همه خراساني ها از ابومسلم انتظار حضور قدرتمندانه دارند تمام استراتژي و برنامه ما تلاش براي صعود است. هر چند طي چند سال اخير اين امر محقق نشده ولي آن چه که مسلم است ابومسلم هم انگيزه و هم شايستگي صعود به ليگ برتر را دارد.

وي درباره جذب بازيکنان مورد نياز هم گفت: هنوز در حال جذب بازيکن هستيم و براي 2 يا 3 پست ديگر بايد بازيکن جذب کنيم ولي اسکلت تيم بازيکناني هستند که در اختيار داريم.

 

کاهش 50 درصدي بودجه ابومسلم

اما يکي از مهم ترين مشکلات ابومسلم طي سال هاي گذشته مسائل مالي بوده است.

«چمنيان» در مورد وضعيت مالي اين تيم هم خاطرنشان کرد: با توجه به تغييراتي که در سطح مديريتي باشگاه در حال انجام است يک مجموعه جديد به نام باشگاه مسلم اين تيم را تحت پوشش قرار داده است و برنامه مستقلي هم براي مسائل اقتصادي دارند که اميدواريم اين برنامه ها به نتيجه برسد و ما شاهد حضور «ابومسلم» با کمترين دغدغه نسبت به سال هاي گذشته در رقابت ها باشيم.

وي با بيان اين که بودجه اي که براي امسال «ابومسلم» در نظر گرفته شده است نسبت به سال قبل 50 درصد کاهش دارد، افزود: به نظر من اگر هزينه ها خوب مديريت شود روي مسائل فني تاثير نمي گذارد چون در سال هاي گذشته شاهد صعود تيم هايي به ليگ برتر بوديم که هزينه زيادي صرف نکرده بودند ولي به خوبي هزينه ها را مديريت کردند.

وي در پايان خاطرنشان کرد: مطمئن باشيد ابومسلم نسبت به سال گذشته شرايط بهتري خواهد داشت.

 

تاثير اردوي «ابومسلم» بر فوتبال استان

رئيس هيئت فوتبال خراسان جنوبي هم درباره فوايد برپايي اين اردو براي استان گفت: حضور يک تيم دسته يک مانند ابومسلم که سابقه حضور در ليگ برتر را دارد فرصت خوبي براي فوتبال ما بود و تعدادي از دروازه بان هاي ما هم زيرنظر مربي دروازه بان هاي اين تيم مدتي تمرين کردند.

«برات زاده» در مورد استفاده مربيان استان از اين اردو عنوان کرد: مربيان آن طور که انتظار داشتيم از اين فرصت استفاده نکردند در صورتي که مي توانست کمک خوبي براي آن ها باشد.

وي در پاسخ به اين پرسش که آيا حضور «ابومسلم» براي استان ما هم هزينه اي در بر داشته است، گفت: عمده هزينه هاي اسکان و تغذيه توسط خود باشگاه تامين شد و هيئت فقط زمين تمرين و اتوبوس براي جابه جايي در اختيار آن ها گذاشت و چند جلسه هم استخر و باشگاه بدنسازي را برايشان تدارک ديد.

به گفته وي، بازيکنان و کادر «ابومسلم» يک شب هم مهمان شهرداري بيرجند بودند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • بزرگترین پایگاه اطلاع رسانی ورزش خراسان جنوبی
  • بزرگترین پایگاه اطلاع رسانی ورزش خراسان جنوبی