گزارشي از مسابقات فوتسال جام رمضان 92بيرجند
تاريخ : شنبه 29 تير 1392برچسب:, | 1:23 | نویسنده : sport-kj
گزارشي از مسابقات فوتسال جام رمضان بيرجند
رقابت در زمين،هيجان در سکوها:

مسابقات فوتسال جام رمضان از جمله رقابت هايي است که از موقعيت خاصي بين ورزشکاران و حتي تماشاگران برخوردار است.

براي تهيه گزارش از رقابت هاي جام رمضان بيرجند در يکي از شب ها راهي سالن 2 هزار و 500 نفري شهيدين قاسمي مي شوم.

در حالي که ساعت از 22:30 گذشته است تا فاصله ده ها متر از سالن در دو طرف خيابان هيچ جاي پارکي به چشم نمي خورد.

صداي سوت و فرياد تماشاگران به خوبي به گوش مي رسد.

در سالن بازي 2 تيم مرکز آموزش 04 امام رضا(ع) و موسسه مالي فرشتگان که از حساسيت زيادي برخوردار است از دقايقي قبل آغاز شده است. اين بازي يکي از 5 ديداري است که تا پايان شب بايد انجام شود.

 

استقبال خوب تماشاگران

حدود 700 تماشاگر در روي سکوها نظاره گر رقابت دو تيم هستند و هر لحظه بر تعدادشان افزوده مي شود. البته تا همين جا هم تعدادشان چند برابر تماشاگراني است که براي مسابقات ليگ دسته 3 فوتبال کشور به استاديوم مي آمدند.

شايد يکي از مهم ترين دلايل استقبال تماشاگران اين باشد که جوانان هر منطقه و محله شهر به نوعي نماينده اي در رقابت ها دارند.

بازي حساس و درگيرانه 2 تيم که هر دو مدعي صعود از گروه خود هستند تا دقايق پاياني وقت اول گلي در پي ندارد اما در آخرين لحظه هاي آن، وقتي توپ پرتاب شده توسط دروازه بان مرکز آموزش 04 در اختيار مهاجم اين تيم قرار گرفت، اين بازيکن قبل از جمع و جور شدن دفاع با شوتي يک ضرب و سنگين توپ را در گوشه دروازه تيم فرشتگان جاي داد تا تيم 04 با برتري در نيمه اول به رختکن برود.

در وقت دوم بازي نيز در حالي که مربيان 2 تيم با حساسيت زياد در کناره خط به راهنمايي بازيکنان مشغول هستند قفل دروازه ها تا لحظات آخر بسته ماند تا اين که در دقيقه 12 و در نتيجه يک پرتاب اوت بازيکنان «04» موفق به زدن گل دوم بازي مي شوند.

تيم فرشتگان که بر حملات خود افزوده است در آخرين لحظات بازي موفق مي شود يکي از گل هاي خورده را جبران کند اما سوت پايان بازي به فوتساليست هاي آن تيم اجازه نمي دهد تا به تغيير نتيجه اميدوار بمانند.

 

مشکلي در برگزاري وجود ندارد

سرمربي تيم 04 اين ديدار را يکي از حساس ترين بازي هاي گروه خود مي داند و مي گويد: دو تيم بازي نزديک، فني و درگيرانه اي را به نمايش گذاشتند.

«حسين کوثري» در نحوه برگزاري مسابقات مشکلي نمي بيند و مي افزايد: بستر خوبي آماده شد تا 40 تيم و حدود 500 ورزشکار لااقل براي يک ماه سر و سامان پيدا کنند و از طرفي هر شب حدود 2 هزار تماشاگر براي بازي ها به سالن مي آيند و خوشبختانه رقابت ها هم به آرامي و بدون مشکل خاصي در حال برگزاري است.

 

لزوم برداشتن برخي محدوديت ها

سرمربي تيم موسسه مالي فرشتگان هم که پس از پايان بازي در حال جمع و جور کردن بازيکنانش است، مي گويد: بازيکنان ما هر چند براي اولين بار است که با عنوان فرشتگان در اين رقابت ها حاضر مي شوند ولي همه آن ها بارها در تيم هاي ديگر مسابقات جام رمضان حضور داشته اند.

«اسماعيل زاده» در اختيار نداشتن 2 بازيکن کليدي خود را در نتيجه به دست آمده تاثيرگذار مي داند و عنوان مي کند: تيم ما با توجه به نفرهاي حاضر براي حضور در جمع 3 تيم برتر بسته شده است و اميدواريم در ادامه رقابت ها بازي هاي خوبي را به نمايش بگذاريم.

وي با بيان اين که برگزاري رقابت هاي فوتسال جام رمضان سال به سال بهتر مي شود معتقد است برداشتن برخي محدوديت ها مانند حضور بازيکنان شهرستان و ... مي تواند به بهبود کيفي رقابت ها کمک کند.

وي از رسانه ها خواست پوشش بيشتري به اين رقابت ها بدهند تا حاميان مالي براي حمايت بيشتر از ورزش راغب شوند.

 

درخواست پوشش بيشتر رسانه ها

مسئول برگزاري اين رقابت ها نيز مي گويد: رقابت هاي امسال جام رمضان بيرجند با حضور 40 تيم در 8 گروه از اولين شب ماه مبارک رمضان آغاز شد که مرحله مقدماتي آن با انجام 80 بازي در روز 17 ماه مبارک رمضان به پايان مي رسد.

به گفته «عليزاده»، رقابت هاي استان با عنوان تجليل از 4 پيشکسوت فوتبال شهرستان، علي اصغر مودي، عباسعلي جباري، علي دقتي پور و محمدعلي رستگار برگزار مي شود.

وي با اشاره به حضور پرشور جوانان ورزشکار و تماشاگران، از رسانه ها به ويژه صدا و سيما خواست تا اين رقابت را بيشتر پوشش دهند.

به گفته وي، امسال ورودي هر تيم 3 ميليون و 500 هزار ريال بوده که به جز 2 تيم، از بقيه دريافت شده است.

در حالي که ساعت از 11 شب گذشته است براي انجام چهارمين ديدار، 2 تيم طلاي پاسارگاد و پوشاک برک خود را آماده برگزاري مسابقه مي کنند.

تماشاگران هم گروه گروه به داخل سالن مي آيند و حالا بيش از نصف سکوهاي سالن 2 هزار و 500 نفري را اشغال کرده اند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • بزرگترین پایگاه اطلاع رسانی ورزش خراسان جنوبی
  • بزرگترین پایگاه اطلاع رسانی ورزش خراسان جنوبی